تویوتا همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد وانت‌های پیکاپ برقی نمی‌گذارد!

اقتصاد ایران: تویوتا می‌خواهد در کنار توسعه‌ی خودروهای برقی، روی ساخت خودروهای هیدروژنی بیشتر سرمایه‌گذاری کند.

تویوتا برخلاف دیگر خودروسازان، علاقه‌ای به برقی کردن تمام خودروهایش ندارد و در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه‌ی فناوری هیدروژنی داشته است. معرفی خودرو هیدروژنی میرای و عرضه‌ی محدودش در بخشی از بازار آمریکا نتیجه‌ی همین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.

تویوتا پاییز سال گذشته از علاقه‌اش به ساخت مدل هیدروژنی هایلوکس خبر داد و حالا به‌گزارش Autoweek، شعبه‌ی بریتانیایی تویوتا ساخت ۱۰ نمونه‌ی اولیه از پیکاپ هایلوکس هیدروژنی را به پایان رسانده است و تعدادی از آن‌ها درحال گذراندن تست‌های میدانی هستند.

تویوتا انتظار دارد اروپا تا پایان این دهه به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروهای مجهز به فناوری پیل سوختی تبدیل شود. غول خودروسازی ژاپنی به‌وضوح به‌دنبال تجاری‌سازی بیشتر فناوری پیل سوختی است؛ چرا که سال گذشته از برنامه‌هایش برای ساخت یک کارخانه‌ی مخصوص تولید خودروهای هیدروژنی در اروپا خبر داده بود.

به گفته‌ی تویوتا: «طی ۳۰ سال تحقیق و توسعه‌ در زمینه‌ی فناوری پیل سوختی، دانش فنی به‌دست‌آمده از پروژه‌ی هایلوکس به نسل بعدی این فناوری کمک خواهد کرد که طول عمر بیشتر، افزایش دامنه‌ی حرکتی و کاهش قابل توجه هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت.»

تویوتا پیش‌تر اعلام کرده بود که نسخه‌ی برقی پیکاپ هایلوکس سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد شد. ظاهراً پیکاپ برقی هایلوکس براساس نسل کنونی ساخته می‌شود و شاهد تغییرات چشمگیری در طراحی نخواهیم بود. نسل فعلی هایلوکس نردیک به یک دهه است که در بازار حضور دارد.

مقالات مرتبط
  • تأیید شد: تویوتا هایلوکس برقی در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد
  • تویوتا فعلاً خودروهای دیزلی را کنار نمی‌گذارد

کمبود ایستگاه‌های سوخت هیدروژن و نبود زیرساخت‌های کافی در اکثر کشورها، باعث شده است تا خودروهای هیدورژنی نتوانند به‌اندازه‌ی خودروهای برقی محبوب شوند. احتمال دارد پیکاپ هیدروژنی تویوتا در صورت تولید انبوه تنها کاربرد تجاری داشته باشد و در دسترس عموم مردم قرار نگیرد.

گفته می‌شود نسخه‌ی هیدروژنی هایلوکس در صورت تولید انبوه دامنه‌ی حرکتی حدود ۵۹۰ کیلومتری خواهد داشت که از دامنه‌ی حرکتی پیکاپ‌های برقی شرکت‌های رقیب بیشتر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ