قاضی زاده: ناترازی بانک‌ها ناشی از اعطای تسهیلات قرض الحسنه نیست

اقتصاد ایران: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ناترازی بانک‌ها ناشی از اعطای تسهیلات قرض الحسنه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» در پاسخ به سوالی درباره مشارکت اقتصادی بانوان اظهار داشت: خانم‌ها بعد از انقلاب به سرعت رشد کردند؛ نرخ باسوادی زنان به ۹۳ درصد رسیده است همچنین نرخ تحصیلات دانشگاهی نیز از چهار و نیم درصد به حدود ۵۰ درصد رسیده است؛ در حالی که میزان مشارکت اقتصادی بانوان تنها ۱۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مولفه‌های جهانی خانه داری را به عنوان شغل در نظر نمی‌گیرند که با فرهنگ ما کمی متفاوت است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه خانه‌داری باید به عنوان یک شغل تلقی شود، افزود: از خانم‌های خانه‌دار باید پشتیبانی شود همچنین باید از ظرفیت اقتصادی آنها نیز استفاده کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای ازدواج جوانان از سوی شما وعده وام یک میلیارد تومانی داده شده است چگونه می‌خواهید با توجه به ناترازی بانک‌ها این وعده را محقق کنید افزود: متاسفانه اکنون ۱۱ تا ۱۳ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج داریم که امکان ازدواج به راحتی برای آنها فراهم نیست زیرا در نظرسنجی‌هایی که در کشور ما انجام شده است بین ۹۳ تا ۹۵ درصد از جوانان تمایل تشکیل به خانواده دارند؛ بنابراین ازدواج نکردن جوانان به معنای عدم تمایل به ازدواج نیست بلکه امکان آن را ندارند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در این میان دولت وظیفه دارد شرایطی را فراهم کند تا ازدواج اتفاق بیفتد لازمه آن این است که موانع را برطرف کند از جمله این موانع تسهیلات طولانی مدت است همچنین موضوع سربازی است که متاسفانه مانع ازدواج شده است.

وی موضوع مسکن را مانع دیگری برای ازدواج برشمرد و در این باره توضیح داد: اشتغال و خرید جهیزیه نیز از دیگر موانع ازدواج به شمار می‌آید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وجود ۳ میلیون سرباز فراری در کشور افزود: اکنون بسیاری از جوانان برای فرار از رفتن به سربازی تحصیلات خود را طولانی می‌کنند و این در حالیست که باید کل این فرایند حل و فصل شود که در این زمینه یک بسته تشویقی از سوی دولت در نظر گرفته شده است تا جوانان تمایل به تشکیل خانواده داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به طراحی کارت خانواده ایرانی اظهار داشت: در این طرح به هر زوج جوان که ازدواج کنند، یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا می‌شود.

هر خانواده ایرانی می‌تواند میزان یک میلیارد تومان تسهیلات خود را برای اشتغال، جهیزیه، مسکن (اعم از ساخت خرید یا ودیعه مسکن) و یا به صورت اعتبار برای انتقال به کارفرما هزینه کند

وی خاطرنشان کرد: دولت خانواده همه اهتمام خود را برای خانواده‌های ایرانی می‌گذارد و هر خانواده ایرانی می‌تواند میزان یک میلیارد تومان تسهیلات خود را برای اشتغال، جهیزیه، مسکن (اعم از ساخت خرید یا ودیعه مسکن) و یا به صورت اعتبار برای انتقال به کارفرما هزینه کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ناترازی بانک‌ها ناشی از اعطای تسهیلات قرض الحسنه نیست بلکه ناشی از دو چیز است؛ یکی اینکه صاحبان سرمایه سهام خود را افزایش نمی‌دهند و از محل پول مردم تسهیلات پرداخت می‌کنند و دیگری مربوط به تسهیلاتی است که به شرکت‌های خود اعطا می‌کنند بنابراین ارتباطی با تسهیلات قرض الحسنه ندارد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به وقوع ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار ازدواج در سال، افزود: این ظرفیت وجود دارد که میزان ازدواج‌ها تا یک میلیون و پانصد هزار ازدواج در سال برسد و اکنون نیز منابع لازم برای اجرای این طرح فراهم است.

وی در پاسخ به اینکه آیا محدودیت سنی برای بهره‌مندی از تسهیلات یک میلیارد تومانی ازدواج در نظر گرفته شده است، گفت: این تسهیلات محدوده سنی ندارد اما به افرادی که برای نخستین بار ازدواج می‌کنند تعلق می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ