شهرداری در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت مجتمع شهید همدانی استفاده کند

اقتصاد ایران: همدان-رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان، گفت: شهرداری می‌تواند از ظرفیت ایجاد شده مجتمع در جهت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوع برای عموم مردم اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شهابی‌نیا در بازدید از پروژه حسینیه شهید همدانی به همراه رئیس، تعدادی از اعضای شورای شهر و معاون مالی و اقتصادی شهرداری، اظهار کرد: شهرداری می‌تواند از ظرفیت ایجاد شده مجتمع در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوع برای عموم مردم اقدام کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت مجتمع شهید همدانی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خوبی در مجتمع قابل اجراست.

مجتمع فرهنگی شهید همدانی به عموم مردم خدمات ارائه دهد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با تقدیر از همت بلند و خالصانه دست‌اندرکاران اجرای پروژه مجموعه فرهنگی شهید همدانی، اظهار کرد: اجرای این پروژه با دست خالی و در یک منطقه پر جمعیت به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و… راه‌اندازی شد.

محمود مسگریان با تأکید بر ارزشمند بودن پروژه مجتمع فرهنگی شهید همدانی، یادآور شد: این پروژه نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته و امید است هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی با اشاره به تخصیص هر ساله اعتبار به این پروژه از سوی شورای شهر، بیان کرد: نظر و تأکید اعضای شورا بر در اختیار عموم مردم قرار گرفتن مجتمع فرهنگی شهید همدانی پس از بهره‎برداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: به عنوان وکلای مردم در پارلمان شهری وظیفه داریم، درآمد شهرداری از محل بیت‌المال را با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر به پروژه‌ها تخصیص دهیم.

مسگریان با بیان اینکه با توجه به برخی مسائل، حساسیت‌هایی در خصوص تخصیص اعتبار به این پروژه از سوی تعدادی از اعضای شورا داشتیم، تصریح کرد: معتقدم خدمات این مجتمع فرهنگی منطقه‌ای و برای افراد محدودی در شهر نیست و با افتتاح آن شاهد ارائه خدمات به کل شهر و شهروندان خواهیم بود.

وی به تخصیص اعتبار به پروژه مجتمع فرهنگی شهید همدانی در بودجه سال جاری شهرداری اشاره کرد و افزود: به منظور تکمیل هرچه سریع‌تر این مجتمع، سال آینده نیز این امر تداوم خواهد یافت.

مجتمع شهید همدانی باید الگویی برای سایر مجموعه‌های فرهنگی باشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به ایده‌های بلند و تلاش‌های سردار همدانی در مباحث فرهنگی، تصریح کرد: سردار همدانی با تلاش‌های بسیار، مسئولان وقت نظامی و دستگاه‌های مربوطه را متقاعد کرد که ایجاد چنین مجتمع فرهنگی نیاز و ضرورت شهر است.

علی رضایی با تأکید بر اینکه این گام بزرگ با نگاه بلند شهید همدانی به حوزه فرهنگی و اجتماعی و تعلق خاطر وی به همدان محقق شد، افزود: دغدغه اعضای شورا و شهرداری، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مجتمعی است که به همین منظور تعریف شده است.

وی با بیان اینکه پروژه مجموعه فرهنگی شهید همدانی یک بنای فاخر است، خاطرنشان کرد: امید است شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی فاخر و اثرگذاری نیز در این مکان باشیم و این مجتمع به الگویی برای سایر مجموعه‌های فرهنگی تبدیل شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: زمانی حق این بنای فاخر ادا خواهد شد که همه شهر از برنامه‌های اجرا شده در آن متأثر شده و عموم مردم برای بهره‌مندی از خدمات ارائه شده، به این مجتمع دسترسی داشته باشند.

رضایی ساخت تالار قرآن را آینده‌نگری، همت و اراده خوب اعضای شورای دوره دوم دانست و اظهار کرد: شاید بعدها انتقاداتی بود اما اجرای این پروژه نمایانگر دید وسیع اعضای شورا و مدیران شهری در آن دوره بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون برنامه‌های خوبی در تالار قرآن اجرا می‌شود، گفت: هر روز بر مسائل و آسیب‌های اجتماعی افزوده می‌شود و برای تربیت و آموزش شهروندان به چنین فضاهایی نیاز داریم و امید است در مجتمع فرهنگی شهید همدانی نیز شاهد اجرای برنامه‌های اثرگذار باشیم.

مجتمع شهید همدانی یک کار ماندگار فرهنگی است

عضو هیأت امنای مجتمع فرهنگی شهید همدانی نیز بیان کرد: در این پروژه ۱۰ موضوع اعم از درمانی، آموزشی، ورزشی، خیریه، ازدواج، اشتغال، برگزاری مراسم‌های مذهبی، اسکان زائران و… پیش‌بینی شده است.

محمدعلی پرزاد با تأکید بر اینکه مجتمع شهید همدانی یک کار ماندگار فرهنگی است، افزود: تکمیل این پروژه نیاز به سرمایه و تخصیص بودجه دارد و فضاهای خوبی به منظور ارائه خدمت در بخش‌های مختلف در آن پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه متعلق به مجموعه دولتی خاصی نیست، تصریح کرد: مجتمع فرهنگی شهید همدانی متعلق به عموم مردم است و تلاش دوستان نیز بر بهره‌بردای هرچه سریع‌تر آن است.

عضو هیأت امنای مجتمع فرهنگی شهید همدانی ادامه داد: بخش عمده ساخت مجتمع از کمک‌های مردمی بوده و بخشی نیز توسط دولت و شهرداری تأمین شده است.

پرزاد با بیان اینکه این مجتمع برای کشور و شهر یک مجموعه عام‌المنفعه است، خاطرنشان کرد: هیچ فردی در این مجموعه داعیه‌ای ندارد و هدف بهره‌برداری هرچه سریع‌تر و استفاده مردم از خدمات آن است.

وی خواستار کمک مالی شهرداری به منظور تکمیل این پروژه شد و گفت: طبقه همکف مجتمع تا حدودی آماده بهره‌برداری و ارائه خدمت است و در خصوص تخصیص اعتبار از سوی شهرداری به منظور ادامه کار، تابع تصمیم شورا هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ