رسانه عبری: شمارش معکوس برگزاری انتخابات آغاز شده است

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، چرخ برگزاری انتخابات زودرس در اسرائیل به حرکت در آمده است و همه نشانه‌ها حکایت از حتمی بودن وقوع آن دارند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در یادداشتی در این رابطه اعلام کرد، چرخ درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودرس سرعت بیشتری به خود گرفته است ودر این میان اختلافات درون ائتلاف حاکم هم به خودی خود افزایش پیدا کرده است از قانون بکارگیری خاخام‌ها گرفته تا قانون الزام خدمت نظامی حریدیم‌ها به کانون اختلافات درون ائتلافی تبدیل شده است در حالیکه جریان‌های اپوزیسیون نیز جایگاه خود در مقابله با کابینه نخست وزیر بنیامین نتانیاهو تقویت می‌کنند.

آنا پراسکی تحلیل‌گر مسایل سیاسی این روزنامه عبری زبان افزود: زمانی که شرکای ائتلاف حاکم علیه یک دیگر به اظهار نظر می‌پردازند، و زمانی که نتنیاهو ترجیح می‌دهد که پاسخ شرکای ائتلافش را با کلیپ‌های ویدیوی بدهند، همگی این شرایط دینامیک بیانگر آن هستند که ما به سوی انتخابات زودرس پیش می‌رویم.

این تحلیل‌گر می‌افزاید محال است که بتوان تفسیر بهتری برای شرایطی که کابینه و ائتلاف حاکم در آن به سر می‌برد، ارائه کنیم، در لغتنامه سیاسی واژه‌های خاصی برای جایگزینی برخی از جملات به کار می‌رود، و قتی بخواهیم بگوییم که هرج و مرجی شدیدی در گرفته است باید انتخابات برگزار شود، در زبان سیاسی گفته می‌شود دینامیک‌ها بیانگر آن هستند.

پراسکی دینامیک را همانند شرایط بیماری توصیف می‌کند که به تازگی نتایج آزمایش هایش به دستش رسیده است و پزشک به او خبر می‌دهد که دیگر شخص سالمی نیست، بیماری پیچیده‌ای دارد، درست است که پزشک به او نمی‌گوید که دچار بیماری سختی شده است اما حتی پزشکان زبردست هم نمی‌توانند تضمین کنند که دوره معالجه‌ای که طی خواهد کرد به طور حتم منجر به بهبودی نهایی او خواهد شد.

این تحلیل‌گر اعتراف می‌کند که ما در شرایط قبل از فروپاشی قرار داریم، مرحله‌ای که در آن بازیگران دو طیف ائتلاف و مخالفان بوی باروت را در هوا استشمام کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ