توزیع ۲۵ هزار پرس غذا در طرح اطعام غدیر یزد

اقتصاد ایران: یزد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از توزیع ۲۵ هزار پرس غذا در طرح اطعام غدیر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام رضا صادقی در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت و امامت به تشریح برنامه‌های این اداره‌کل پرداخت و اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان در راستای تبدیل این استان به قطب فرهنگی و اجرای امینانه نیت‌های واقفین خیراندیش یکی از برنامه‌های مرتبط با دهه ولایت و امامت است.

وی افزود: برگزاری دعای عرفه در ۳۵ امامزاده در استان یزد، اجرای طرح نشاط معنوی در ۲۲ امامزاده با حضور مربیان کسب زندگی، اجرای برنامه‌های آموزشی و ورزشی به صورت اردویی با مشارکت دیگر نهادها، تشکیل هیأت‌های جوانان و نوجوانان و برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در ۶۰ بقعه استان از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در دهه امامت و ولایت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اجرای طرح اطعام غدیر در استان یزد بیان کرد: علاقه متفاوت مردم استان یزد به عید غدیر باعث شده تا در این ایام وقف‌های متعددی داشته باشند که در راستای عمل به این موقوفات، ۲۵ هزار پرس غذا در طرح اطعام غدیر از کل موقوفات صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۱۰۰ رقبه از آب قنات زارچ و ۴۰ رقبه از آب قنات ندوشن برای اطعام در عید غدیر وقف شده است.

حجت الاسلام صادقی از برگزاری آئین معنوی غبارروبی بقاع متبرک امامزادگان و برپایی موکب غدیر در این ایام خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه خطبه‌خوانی غدیر و راه‌اندازی کاروان شادی در نقاط مختلف شهر از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در دهه امامت و ولایت است.

وی با اشاره به فعالیت عمرانی این اداره کل در یک سال گذشته بیان کرد: قریب به ۱۵ هزار و ۱۵۷ مترمربع پروژه عمرانی در سطح استان در حال ساخت و ساز است که به صورت میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی را دارا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: سه پروژه عمرانی در شهرستان میبد، چهار پروژه در شهرستان یزد، دو پروژه در شهرستان تفت، دو پروژه در شهرستان اردکان و مابقی پروژه‌های عمرانی در سایر نقاط استان در حال انجام است.

وی از تکمیل صحن ولایت امامزاده جعفر (ع) یزد و احیا و شناسایی ۱۹۴ وقف جدید خبر داد و افزود: در یکسال گذشته بیش از هزار رقبه از موقوفات ثبت و دارای سند شدند که مهمترین آنها سند موقوفه شیخ محمد سلطان به میزان ۱۹ هکتار، بیش از ۱۰۰ رقبه از قنات زارچ، ۱۸۰ هزار مترمربع مزرعه امامزاده جعفر، ۴۰ هزار مترمربع از موقوفات امامزاده سید شمس‌الدین بنادک سادات و ۱۶۶ هکتار از موقوفه بزرگ حاج ابوالقاسم رشتی دارای سند تک برگ شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ