ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات

اقتصاد ایران: تبریز-مشاور استانداری آذربایجان شرقی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام صفوی در نشست بررسی ایجاد شهرک صنعتی و خوشه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، بر بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه ICT تأکید و اضافه کرد: باید این بخش با جدیت در این حوزه ورود کند.

وی با بیان اینکه در شرایط امروزی اهمیت فناوری اطلاعات بسیار وسیع‌تر شده است، خاطرنشان کرد: نگاه به موضوع فناوری اطلاعات همانند ۲۰ سال گذشته نیست و تغییریافته است و روزبه‌روز اهمیت این حوزه بیشتر ملموس می‌شود.

وی با اشاره به تاکید استاندار شهید دکتر مالک رحمتی مبنی بر لزوم جدیت در پیگیری و اجرای دقیق امور و تکالیف، افزود: شهید رحمتی در یک سال گذشته الگویی برای همه ما بودند و به ما آموختند که می‌توان با پیگیری و جدیت موانع را رفع کرد.

صفوی ادامه داد: با تمام توان به دنبال حفظ منافع استان در حوزه فناوری‌ها هستیم و اگر در راستای تحقق اهداف تدوین شده مانعی وجود داشته باید با بررسی و ارائه راهکارهای دقیق موضوع پیگیری شود.

وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اضافه کرد: بخش دولتی تنها نقش فراهم‌کردن بسترهای حمایتی را دارد و اگر می‌خواهیم کسب و کاری از نو تقویت شود باید بخش خصوصی پای‌کار بیاید.

مشاور استانداری آذربایجان شرقی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این جلسه با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه در کشورهای توسعه‌یافته جایگاه بالایی دارد، اظهار کرد: در استان نیز بر اساس آمار مقایسه‌ای با یک دهه گذشته وابستگی به ICT بیشتر نمایانگر است و مدیران باید یا مدیر فناوری باشند یا با فناوری اطلاعات و ارتباطات عجین شده باشند.

فرهاد شیدایی با بیان اینکه در حوزه ICT ظرفیت بالایی در استان داریم، افزود: فعالیت بیش از ۵۰۰ شرکت و یک هزار عضو فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ظرفیتی بزرگ برای استان تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس اهمیت فناوری اطلاعات در جامعه به دنبال ارتقای جایگاه ICT استان و توسعه شناخت سازمانی نسبت به موضوع هستیم.

شیدایی با بیان اینکه امروزه در اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات، لزوم ایجاد خوشه و شهرک فناوری اطلاعات ضروری است، افزود: با ایجاد خوشه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان می‌توان بانک اطلاعات فعالان این حوزه را گردآوری کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ