انتقاد شدید اوربان از سیاست‌‌های برلین و بروکسل

اقتصاد ایران: نخست وزیر مجارستان در سفری به برلین به مناسبت آغاز قریب الوقوع ریاست دوره‌ای خود بر اتحادیه اروپا انتقادهای شدیدی به سیاست‌های بروکسل و برلین بخصوص در مسئل مهاجرت وارد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان در گفتگویی رهبری جدید اتحادیه اروپا (EU) را تحت ریاست احتمالی "اورسولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون جدید تولید «ائتلافی حامی جنگ و مهاجرت» توصیف کرد.

وی در مصاحبه‌ای با رادیو دولتی مجارستان در روز جمعه گفت: محافظه کاران، سوسیال دموکرات ها و لیبرال ها که "به طور فزاینده ای به سمت چپ می روند" و با هم اکثریت را در پارلمان جدید اروپا دارند، قبلاً در این مورد به توافق رسیده‌اند.

البته روز دوشنبه، در نشست غیررسمی سران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل، هنوز توافقی در مورد پر کردن مشاغل اصلی اتحادیه اروپا پس از انتخابات در 9 ژوئن وجود نداشت.

اوربان البته گفت: اما این مسابقه ای است که قبلاً سوت پایان آن زده شده است. او ادامه داد : یک ائتلاف جنگ‌افروز، ضد تجارت و حامی مهاجران در اتحادیه اروپا پدید آمده است. به گفته وی منفرد وبر آلمانی، به عنوان رهبر فراکسیون حزب محافظه‌کار مردم اروپا (EPP)، نیرویی که بیشترین آرا را در پارلمان اروپا به دست آورد، "نقش بلزبوب" - یک شیطان - را در ایجاد این ائتلاف بازی کرد.

اوربان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ائتلاف "وبری ها" به اصطلاح "طرح سوروس" را اجرا خواهد کرد. بر این اساس، جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی مجارستانی الاصل، در تلاش است تا اروپا را با مهاجران سرازیر کند و هویت مسیحی و ملی ملت های اروپایی را از آنها بگیرد. اوربان ادامه داد: تبادل جمعیت در اروپا در حال انجام است، تعداد سفیدپوستان و مسیحیان در حال کاهش است و تعداد مهاجران وارداتی در حال افزایش است.

این مصاحبه رادیویی با اوربان در برلین ضبط شده است. مجارستان از اول جولای ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده می گیرد.

"ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان از تغییرات سال های اخیر در آلمان ابراز تعجب کرد. وی روز جمعه در جریان سفر خود به برلین به ایستگاه رادیویی دولتی مجارستان کوشوت گفت که آلمان دیگر مانند ده سال پیش به نظر نمی رسد. مزه‌اش مثل سابق نیست، بوی سابقش نمی‌آید، کل این آلمان دیگر آن آلمانی نیست که پدربزرگ و مادربزرگ هایمان برای ما مثال می‌زدند.

وی تاکید کرد: نسل‌های قبل به فرزندان خود می‌گفتند: «پسرم، اگر می‌خواهی مردم سخت‌کوش را ببینی، به آلمان برو، اگر می‌خواهی کار منظمی ببینی در آلمان هست، اگر می‌خواهی نظم ببینی، پس برو جایی که هست. اوربان ادامه داد: اکنون آلمان، از سوی دیگر، "دنیای رنگارنگ، تغییر یافته و چند فرهنگی" است که در آن مهاجران "دیگر مهمان نیستند". وی گفت: این یک تغییر بسیار بزرگ است.

اوربان با اشاره به بحران پناهجویان در سال 2015 و سیاست‌های آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان گفت: برخلاف برلین وی در سال 2015 تصمیم گرفت که از هیچ پناهنده‌ای در مجارستان استقبال نکند. اشتباهاتی در سیاست وجود دارد که می توان آنها را اصلاح کرد، چه در سیاست خارجی و چه در مسائل اقتصادی.

وی گفت: اما اگر سیاست در زمینه مهاجرت شکست بخورد، دیگر نمی توان آن را معکوس کرد. به همین دلیل است که او «همیشه به هموطنان خود توصیه می‌کرد و من امروز هم از آنها می‌خواهم که به مهاجرت نه بگویند، تسلیم این فشار نشوند، مقاومت کنند، کشورمان را جزیره‌ای صلح نگه دارند».

اوربان پوپولیست دست راستی سال هاست که به دلیل به توصیف بروکسل فرسایش دموکراسی در کشورش مورد انتقاد قرار گرفته و در مورد مسائلی مانند سیاست مهاجرت و حمایت از اوکراین با بروکسل مخالف است.

به این ترتیب "ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان به مناسبت سفر خود به آلمان، از سیاست مهاجرتی دولت فدرال انتقاد کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ