مخبر: نگاه شهید رئیسی به حوزه سلامت جامع و چندوجهی بود

اقتصاد ایران: سرپرست ریاست جمهوری گفت: نگاه شهید رئیسی به حوزه سلامت، نگاهی جامع و چند وجهی بود و سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی در این حوزه را در وجوه مختلف با تمرکز بر پیشگیری تعریف و دنبال می‌کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی از 678 پروژه حوزه سلامت در سراسر کشور که صبح امروز شنبه به شکل ویدئوکنفرانسی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر و سالروز ولادت امام هادی (ع) و نیز گرامیداشت یاد همه شهدا به ویژه شهدای سلامت تصریح کرد: فقدان آیت‌الله رئیسی مسئله‌ای نیست که به راحتی قابل جبران باشد؛ حماسه‌ای که در مراسم تشییع ایشان اتفاق افتاد خیلی‌ها را متعجب کرد که چگونه در تشییع پیکر کسی که فقط کمتر از 3 سال رئیس جمهور بوده، چنین حماسه‌ای شکل بگیرد.

 
وی در تشریح برخی دستاوردهای کشور در عرصه سلامت و درمان، به گسترش قابل توجه و توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات پیشرفته تشخیص و درمان پزشکی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: یک روزی اگر کسی به سرطان مبتلا می‌شد، برای درمان باید به تهران یا تعداد معدودی از شهرهای بزرگ می‌رفت، اما امروز امکانات پیشرفته تشخیص و درمان سرطان در بسیاری از شهرهای کشور تامین شده است.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین با ابراز تاسف از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و به وجود آمدن وضعیت نامناسب بهداشتی در این منطقه اظهار داشت: جهان امروز بسیار بی‌رحم است و در حالی که تداوم جنایات صهیونیست‌ها اهالی غزه را با مشکلات بهداشتی و سلامتی جدی مواجه کرده، اقدام خاصی در این رابطه صورت نمی‌گیرد، لذا تاکید فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور شهید بر روی مسئله ایجاد و تامین زیرساخت‌های مناسب برای بهداشت و سلامت عمومی ناشی از شناخت دقیق اوضاع جهان و ضرورت‌های کشور بوده و است.

مخبر در ادامه روش شهید رئیسی در رسیدگی به مسائل حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه رفع ناترازی‌های حوزه برق و انرژی، تنش‌های آبی، مسائل صنعت، مسکن، کشاورزی، مشکل اشتغال و رفع مشکلات متعدد عرصه اقتصادی را نگرش جامع و دقیق در شناخت مسئله، انتخاب صحیح راه‌حل و تمرکز و پیگیری مستمر تا حل مسئله دانست و گفت: شهید رئیسی در مسیر رفع مشکلات از جمله در عرصه ساخت مسکن که بر اساس مصوبه مجلس وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی را داده بود، از سرزنش‌ها باکی به دل راه نداد و در نتیجه امروز شاهد رفع بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مورد اشاره هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصاد، فروش نفت، جابجایی منابع و درآمدهای کشور و تورم مشکلات بسیاری داشتیم که امروز روند همه این مشکلات رو به کاهش و کنترل است. از جمله کاهشی شدن تورم و کنترل و کاهش رشد نقدینگی و رسیدن نرخ آن به حدود 22 درصد که با توجه به روند فزاینده نرخ رشد نقدینگی به یک آرزو تبدیل شده بود.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه وزیر و مجموعه مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیگیری و به سرانجام رساندن سیاست‌های دولت مردمی در حوزه سلامت و طرح‌های بهداشتی-درمانی در سراسر کشور تصریح کرد: نگاه شهید رئیسی به حوزه سلامت، نگاهی جامع و چند وجهی بود و سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و خدمت‌رسانی در این حوزه را در وجوه مختلف با تمرکز بر پیشگیری تعریف و دنبال می‌کرد.

مخبر در ادامه درمان رایگان کودکان زیر 7 سال، تامین امنیت غذایی مادران، کاشت رایگان حلزون شنوایی و تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج را از جمله اقدامات ماندگار دولت شهید رئیسی در بخش سلامت برشمرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان نشان داد با جامع‌نگری، سیاستگذاری درست و علمی می‌توان در مدت کوتاهی کارهای بزرگی را رقم زد.

وی همچنین حضور حماسی، کم‌نظیر و تاریخی مردم در مراسم تشیع رئیس جمهور شهید و همراهانش را نشان از اوج قدرشناسی ملت از خادمان خود و زنده بودن ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی در میان مردم دانست و ابراز امیدواری کرد مسیر و راه شهید رئیسی در خدمتگذاری خالصانه و صادقانه به مردم و کشور تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ