جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران به صحن شورای فرهنگ عمومی رسید

اقتصاد ایران: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دست اندرکاران نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران می‌توانند دقایقی در جلسه ۱۹ تیر صحن شورای فرهنگ عمومی کشور به ارائه گزارش از این رویداد بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست معرفی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران و رونمایی از پوستر این رویداد پیش از ظهر امروز شنبه ۲ تیر با حضور عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی، محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رضا حسینی دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران و جمعی از مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سالن جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به دلایل رونمایی از پوستر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یک ظرفیتی دارد و در دوره جدید سعی کردیم مسأله امید اجتماعی را پررنگ تر کنیم و در این زمینه اقدامات اساسی را انجام دهیم. به همین دلیل تمرکزی را روی امید اجتماعی ذیل کلمه هویت داریم.

وی ادامه داد: یکی از وجوه مسأله امید اجتماعی، جامعه مخاطبان مان است یعنی نوجوانان و جوانان سرمایه آینده کشور هستند و اگر مسأله امید در میان آنها پررنگ شود، آینده بهترین در انتظار جامعه خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: تابستان فرصت مناسبی برای برنامه ریزی هدفمند در راستای افزایش نشاط اجتماعی است. زمانی که مطلع شدیم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران است، از آنها درخواست کردیم تا رونمایی از این رویداد در شورای فرهنگ عمومی به صورت ملی باشد.

وی افزود: در رویداد نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران سیاست و هدف‌مان مطرح کردن این ظرفیت به عنوان یک اقدام ملی در حوزه نوجوانان و جوانان برای نشاط اجتماعی است.

خادمی گفت: ۱۹ تیر جلسه شورای فرهنگ عمومی است و در صورت تمایل می‌توانید دقایقی گزارشی از رویداد نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در صحن شورا را ارائه کنید چراکه در این جلسه استان ها حضور دارند و رویداد نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران به صورت ملی در حال برگزاری است. زمانی که این موضوع در صحن شورا مطرح شود، متولیان امر فرهنگ نسبت به این موضوع جلب می‌شود و می توان دوره های آتی این رویداد را با کیفیت برتر و ناظر بر مؤلفه های هویتی جامعه برگزار کرد.

نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با رویکرد خانواده محور برگزار می‌شود

در ادامه محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: طی سال‌های مختلف رویدادهای بسیاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت استانی برگزار شد اما در حوزه بازی و سرگرمی کمتر رویداد ملی و استانی را شاهد بودیم که برگزار شده باشد. البته جشنواره بازی‌های فجر به صورت ملی برگزار شد اما این جشنواره باری جامعه بازیساز بد و برای گیمرها و بازیکنان رویداد ملی جدی برگزار نشده بود.

وی افزود: در پیمایش سال ۱۴۰۱ متوجه شدیم ۳۴ میلیون گیمر در کشور وجود دارد که این رقم در استان‌های مختلف متفاوت است. ما به منظور تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی جامعه به ویژه گیمرها رویداد نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران را تعریف کردیم. همچنین براساس این پیمایش گیمرهای حرفه‌ای در هفته بیش از ۲۱ ساعت بازی می کنند. به طور متوسط چهار میلیون گیمر حرفه‌ای داریم که بیش از سه ساعت و به طور متوسط شش ساعت در روز بازی می کنند که این آمار نیاز به تحلیل دارد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: سعی داریم در پیمایش‌های جدید از جنبه‌های مختلف به موضوع نگاه کنیم. تا کنون رویداد نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در هشت دوره برگزار شد که طی شش دوره آن یعنی تا پیش از سال ۱۴۰۱ متمرکز در تهران بود اما از سال ۱۴۰۱ به بعد در استان ها برگزار شد.

وی ادامه داد: از دوره هفتم جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، علاوه بر تهران در پنج استان برگزار شد که می‌توان به اردبیل، خراسان، قزوین، مازندران و اصفهان اشاره کرد. از سال ۱۴۰۲ کار را به همه ادارات کل ارشاد استان‌ها سپردیم. هر استانی بنا به ظرفیت خودش این جام را برگزار کرد. تابستان سال گذشته این رویداد را در ۱۴ استان برگزار کردیم و نفرات اول تا سوم آنها در شهریورماه سال گذشته در اختتامیه به رقابت با یکدیگر پرداختند.

نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران به صحن شورای فرهنگ رسید

حاجی هاشمی گفت: نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با رویکرد خانواده محور در حال برگزاری است و سعی داریم در سطوح مختلف جامعه آن را برگزار کنیم. همچنین طی یک ماهه گذشته در گروه های پنج نفره به ۳۳ استان به صورت حضوری سر زدیم تا در قالب جلسات مختلف مقدمات مسابقه را فراهم کنیم. بنظر می رسد هماهنگی و برنامه‌ریزی در سطح کشور می‌تواند در مجموعه شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: قرار بر این شد در رویداد نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، مسابقه را به صورت موضوعی همچون محرم و دیگر موارد برگزار کنیم. همچنین در تابستان امسال دو تا سه مسابقه با موضوع بازی ایرانی اجرا خواهیم کرد. ما سعی داریم از بازی برای ترویج فرهنگ ایران و ارتقای فرهنگ عمومی استفاده کنیم به همین منظور دو بازی ایرانی در کشور روسیه طی مسابقه ای برگزار می شود و جوایز از طریق رایزن فرهنگی به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

بخش بین الملل نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران دو بازی ایرانی انتخاب شده است

در ادامه رضا احمدی دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران گفت: ما امسال به نسبت سال‌های گذشته تغییراتی در برگزاری مسابقات داشتیم. مسابقات را به صورت حضوری و برخط برگزار خواهیم کرد. دوره های گذشته مسابقه به صورت حضوری بود و تنها شاهد برگزاری فیفا بودیم اما امسال سعی کردیم یک بازی ایرانی را به مجموعه مسابقات اضافه کنیم تا شاهد حضور پررنگ خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: در نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران رویکردمان خانواده محور است و علاوه بر فیفا بازی کوییز را خواهیم داشت تا والدین به همراه فرزندان شان در این مسابقات ثبت نام کنند.

احمدی با اشاره به برگزاری مسابقات به صورت برخط گفت: در بخش بازی برخط نزدیک به ۲۰ بازی ایرانی پر طرفدار را قرار داده ایم که می توان به بازی‌هایی همچون ماشین اسپرت ۳، آوردگاه، آمیرزا، کوییز، بزن بهادر، عملیات انهدام، جنگ، یکه تاز فوتبال، فوتبال استارت، تسخیرگران اشاره کرد.

وی ادامه داد: در بخش بین‌الملل دو بازی ایرانی انتخاب شده است که در کشور روسیه برگزار می شود.

دبیر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران گفت: از ۱۴ تا ۲۴ مرداد مسابقات به صورت حضوری در استان ها برگزار می شود و نفرات برتر فیفا و کوییز در ایام میان ۱۷ تا ۲۰ شهریور در شهر تهران و در قالب مسابقه قهرمان قهرمانان به رقابت با یکدیگر می پردازند.

در پایان نشست از پوستر نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران رونمایی شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ