چگونه بررسی کنیم که کامپیوترمان برای اجرای بازی مناسب است؟

اقتصاد ایران: اجرای بازی‌های کامپیوتری روی تمام سیستم‌ها ممکن نیست و شما برای هر بازی باید سیستم مورد نیاز آن بازی را در اختیار داشته باشید.

همه‌ی افراد نمی‌توانند با استفاده از جدیدترین کارت‌های گرافیک و رم اضافی، عملکرد بازی‌های کامیپوتری را در سیستم خود ارتقاء دهند. گاهی اوقات ممکن است فقط به‌دنبال پیداکردن جواب این سؤال باشید که آیا کامپیوتر شما بازی مورد علاقه‌تان را اجرا می‌کند یا خیر. یافتن چنین اطلاعاتی اصلاً کار سختی نیست؛ زیرا بازی‌ها اغلب دارای اطلاعاتی در مورد سیستم مورد نیاز یا سیستم پیشنهادی هستند و گیمرها می‌توانند پس از مقایسه‌ی اطلاعات مورد بحث با مشخصات سیستم خود مطمئن شوند که بازی‌ها روی سیستم آن‌ها اجرا می‌شوند یا خیر.

سیستم پیشنهادی بازی‌ها برای اجرای روان بازی و ساختن یک تجربه‌ی لذت‌بخش برای شما مناسب خواهد بود. در ادامه با نحوه‌ی جست‌وجو و بررسی مشخصات کامپیوترتان آشنا خواهید شد.

آموزش بررسی مشخصات کامپیوتر برای اجرای بازی

برای پیداکردن حداقل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای یک بازی کافی است نام بازی موردع لاقه‌ی خود را به‌همراه عباراتی مانند «PC specification recommendations» یا «حداقل سیستم مورد نیاز» یا «سیستم پیشنهادی»، در گوگل سرچ کنید. استودیوهای سازنده‌ی بازی معمولاً این اطلاعات را در وب‌سایت‌های خودشان، استیم یا سایر پلتفرم‌ها قرار می‌دهند؛ بنابراین نتایج جست‌وجو بلافاصله برای شما نمایش داده می‌شوند.

در تصویر زیر می‌توانید سیستم پیشنهادی برای بازی Overwatch 2 را که توسط کمپانی بلیزارد منتشر شده است، مشاهده کنید. پس از پیداکردن توصیه‌های رسمی، آن‌ها را با مشخصات کامپیوتر خود مقایسه کنید.

تصویری از صفحه‌ی وب‌سایت بلیزارد که سیستم پیشنهادی برای بازی Overwatch 2 را معرفی می‌کند

توجه داشته باشید که برای بسیاری از بازی‌ها مانند Overwatch 2، هم حداقل سیستم مورد نیاز و هم سیستم پیشنهادی معرفی می‌شود. حداقل سیستم مورد نیاز این امکان را به شما می‌دهد که بازی را اجرا کنید؛ هرچند ممکن است مجبور شوید تنظیمات گرافیکی را پایین بیاورید و این حقیقت را بپذیرید که عملکرد بازی در سیستم شما همیشه عالی نخواهد بود. از سوی دیگر سیستم پیشنهادی تجربه‌ی بسیار لذت‌بخش‌تری را برای شما به‌همراه می‌آورد؛ البته همچنان باید با سخت‌افزاری که در اختیار دارید کار کنید و به همین دلیل هم باید آمادگی این را داشته باشید که در صورت لزوم تغییراتی را در تنظیمات بازی اعمال کنید.

مقالات مرتبط
  • با این روش همه بازی های اندروید را با کنترلر اجرا کنید
  • تماشا کنید: آموزش بهبود عملکرد گیمینگ ویندوز با چند کلیک

پس از پیدا‌کردن سیستم پیشنهادی بازی، حالا وقت آن رسیده است که مشخصات کامپیوتر خود را پیدا کنید:

  • کلیدهای Ctrl + Shift + Escape را هم‌زمان فشار دهید تا پنجره‌ی تسک منیجر برای شما باز شود. می‌توانید به‌جای این‌ کار عبارت task manager را هم در نوار جست‌وجو (search bar) سرچ کنید.
  • در صورت نیاز، در پنجره‌ی تسک منیجر گزینه‌ی More details را انتخاب کنید.
  • در پنجره‌ی جدید روی تب Performance کلیک کنید.
تصویری از پنجره‌ تسک منیجر در ویندورز
  • در سمت چپ تب Performance می‌توانید بخش‌هایی مانند CPU ،Memory، دیسک، کارت گرافیک و گزینه‌های دیگر را مشاهده کنید. در هر یک از این بخش‌ها عملکرد فعلی و مشخصات دقیق سیستم شما نمایش داده می‌شوند.

تک‌تک بخش‌‌ها را بررسی و مشخصات آن‌ها را با الزامات مورد نیاز برای بازی مقایسه کنید. توجه داشته باشید که این مشخصات همیشه نباید کاملاً با یکدیگر یکسان باشند؛ فقط کافی است مواردی مانند تعداد هسته‌ها، حافظه‌ی کارت گرافیک و دیگر ویژگی‌های مهم را با هم مقایسه کنید. اگر کامپیوتر شما در جزئیات مهم با الزامات بازی یکسان یا از آن بالاتر بود، نگران اجرای بازی نباشید و با خیال راحت از بازی خود لذت ببرید. فراموش نکنید که حتماً فضای دیسک را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید که فضای کافی برای دانلود فایل‌های بازی دارید.

تصویری از قسمت مربوط به کارت گرافیک در تسک منیجر

اگر نتوانستید در قسمت تسک منیجر به اطلاعات مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید، کلمه‌ی about را در کامپیوتر خود جست‌وجو کنید. این بخش معمولاً اطلاعاتی را در مورد قطعات کامپیوتر در اختیارتان قرار می‌دهد که برای مقایسه‌ی مشخصات سیستم شما با سیستم پیشنهادی بازی کافی هستند.

درصورتی‌که از کارت گرافیک افترمارکت استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که برای مشاهده‌ی توصیه‌های مربوط به بازی‌‌های خاص، برند کارت گرافیکی خود را بررسی کنید. بیشتر تولیدکنندگان کارت‌های گرافیکی، چنین توصیه‌هایی را به‌خصوص در مورد بازی‌های تریپل اِی (AAA) در اختیار خریداران خود قرار می‌دهند.

صفحه‌ اختصاصی انویدیا برای توصیه‌های مربوط به Overwatch
صفحه‌ی اختصاصی انویدیا برای توصیه‌های مربوط به بازی Overwatch

بررسی خودکار قابلیت اجرا بازی روی سیستم

برخی از ابزارها مثل System Requirements Lab برای بررسی خودکار قابلیت اجرای بازی‌ها روی کامپیوتر طراحی شده‌اند. این ابزارها اغلب در خواندن دقیق مشخصات سیستمی که روی آن اجرا می‌شوند، با مشکل مواجه هستند و ممکن است توصیه‌های نادرستی ارائه دهند؛ به‌ همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم همیشه خودتان به‌صورت دستی بررسی را انجام دهید. وقتی که مشخصات دقیق سیستم خود را بدانید، همیشه می‌توانید در مواقع ضروری به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

امیدواریم مقاله‌ی فوق به شما در پیدا کردن مشخصات سیستم و تطبیق آن با بازی محبوبتان کمک کرده باشد. اگر سؤالی در این مورد دارید، آن را با ما و کاربران زومیت مطرح کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ