صدور بیش از ۳۰ هزار فقره سند دریانوردی در هرمزگان

اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از۳۰ هزار و ۳۰۰ فقره سند دریانوردی در یک سال گذشته در مرکز صدور اسناد دریانوردی این استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی‌زاده از اقدامات برجسته اداره امور دریانوردان این استان به بالاترین آمار صدور اسناد دریانوردی در کشور با بیش از ۳۵ درصد اشاره کرد و اظهار کرد: در یک سال گذشته ۳۰ هزار و ۳۹۴ فقره سند دریانوردی در مرکز صدور اسناد دریانوردی استان هرمزگان صادر شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۸ هزار و ۷۲۳ دریانورد در استان هرمزگان بیان کرد: در یک سال اخیر برای ۴ هزار و ۱۳۵ نفر آزمون دریانوردی در مراکز آزمون دریانوردی استان برگزار شده است.

به گفته معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در یک سال اخیر ۹۹۳ دوره در ۱۶ شعبه مرکز آموزش دریانوردی در سطح این استان برگزار شد؛ به طوری که دریانوردان استان را به منظور دوره‌های آموزشی از مراجعه به استان‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند.

مکی‌زاده ادامه داد: با توجه به گستردگی استان هرمزگان از نظر وسعت، ۱۴ پزشک معتمد در زمینه صدور گواهینامه سلامت پزشکی دریانوردان در حال فعالیت هستند که نیاز دریانوردان مناطق مختلف استان در این زمینه را تأمین می‌کند.

وی از اقدامات برجسته اداره امور دریانوردان هرمزگان به اعطای مجوز و برگزاری دومین دوره آموزش دریانوردی به سمت افسر دوم نامحدود، تجهیز سومین مرکز آموزش دریانوردی در استان و دومین مرکز در بندرعباس به سیستم شبیه‌ساز GMDSS اشاره کرد.

معاون اداره‌کل بنادر هرمزگان، اجرای دوره‌های آموزش ناخدای شناورهای صیادی کمتر از ۱۲ متر آب‌های ساحلی در جزایر و مناطق محروم استان به منظور کمک به مردم منطقه با همکاری مراکز آموزشی استان و راه‌اندازی مجدد مرکز آزمون‌های دریانوردی در بندرلنگه را از دیگر اقدامات انجام شده اداره امور دریانوردان برشمرد.

مکی‌زاده با اشاره به تجهیز دو مرکز آموزش دریانوردی استان هرمزگان به اتاق دود استاندارد برابر دستورالعمل‌های مربوطه به عنوان اقدام شاخص در یک ساله اخیر از تجهیز پنج مرکز آموزش دریانوردی دیگر به اتاق دود استاندارد خبر داد.

گفتنی است؛ از ۳۸ هزار و ۷۲۳ دریانورد در استان هرمزگان ۳۰ هزار و ۴۱۶ نفر در سمت‌های نزدیک به ساحل، پنج هزار و ۳۶۰ نفر در سمت‌های صیادی و ۲ هزار و ۸۴۷ نفر در سمت‌های نامحدود مشغول به کار هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ