سفر «پوتین» به کره شمالی نشانه شکست سیاست‌ها و تحریم‌های آمریکاست

اقتصاد ایران: سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که سفر رئیس‌جمهور این کشور به کره شمالی و ویتنام، نشانه شکست تحریم‌ها و سیاست‌های دیکتاتوی آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که سفر اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کره شمالی و ویتنام نشانه شکست سیاست‌های دیکتاتوری و تحریم‌های آمریکاست.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در ادامه افزود: سفر ولادیمیر پوتین به کره شمالی و ویتنام، آمریکایی ها را دچار مخمصه کرده است. سیاست دیکتاتوری آنها و سیاست تحریم آنها کاملاً شکست خورده است. بار دیگر تأیید شد که کشورهای جنوب جهانی با توجه زیادی پیگیری می‌کنند آنچه روسیه انجام می‌دهد.

پوتین سه‌شنبه گذشته برای اولین بار پس از ۲۴ سال برای دیدار با رهبر کره شمالی وارد پایتخت این کشور شد و روز پنج‌شنبه نیز وارد ویتنام شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی روز چهارشنبه پس از گفت‌وگوهای دوجانبه «توافق‌نامه جامع شراکت راهبردی» بین دو دوکشور را امضاء کردند.

پوتین در آستانه سفر به کره شمالی با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «نودونگ سینمون» کره شمالی ضمن قدردانی از دوستی و حمایت‌های کره شمالی تأکید کرد که مسکو «پیونگ‌یانگ را در تلاشش برای استقلال و هویتش یار خواهد کرد. روسیه به طور مستمر از کره شمالی و مردم قهرمان کره در مبارزه با دشمن خائن، خطرناک و متجاوز، در مبارزه برای استقلال، هویت و حق انتخاب آزادانه مسیر توسعه حمایت کرده و خواهد کرد.»

رئیس‌جمهور روسیه در این مقاله نوشت: روسیه به طور مداوم از کره شمالی و مردم قهرمان کره در مبارزه با دشمن خائن، خطرناک و متجاوز و مبارزه برای استقلال، هویت و حق انتخاب آزادانه مسیر توسعه حمایت کرده و خواهد کرد.

پوتین همچنین پیونگ یانگ را «حامی متعهد و همفکر ما» توصیف کرد که «آماده مقابله با جاه طلبی غرب برای جلوگیری از ظهور نظم جهانی چند قطبی مبتنی بر عدالت، احترام متقابل به حاکمیت و توجه به منافع یکدیگر است.» پوتین در ادامه تأکید کرد که «نظم مبتنی بر قوانین» که ایالات متحده در تلاش است به جهان تحمیل کند، «چیزی بیش از یک دیکتاتوری نو استعماری جهانی نیست که بر استانداردهای دوگانه متکی است.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ