اجازه قبرس به «اسرائیل» برای برگزاری رزمایش مقابله با حمله ایران

اقتصاد ایران: روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شد که قبرس به رژیم صهیونیستی اجازه داده است تا از حریم هوایی این کشور برای انجام تمرینات شبیه‌سازی حمله ایران به «اسرائیل» استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شد که قبرس به رژیم صهیونیستی اجازه داده است تا از حریم هوایی این کشور برای انجام تمرینات شبیه‌سازی حمله ایران به «اسرائیل» استفاده کند.

ادعای گاردین در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم گزارش دادند که این رژیم در ماه مه ۲۰۲۳، مانور «خورشید آبی» در قبرس را که شبیه سازی حمله در عمق لبنان بوده، برگزار کرده است.

این رسانه‌ها افزودند که رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر اتحاد راهبردی جدید با یونان و قبرس تشکیل داده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به قبرس هشدار داد که در صورت قرار دادن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی خود در اختیار رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان با قبرس ماندد کشور تمخاصم و شریک در تجاوز برخورد خواهد کرد.

رئیس جمهور قبرس به طور سراسیمه به سخنان دبیر کل حزب الله واکنش نشان داده و از عدم مداخله کشورش در منازعات منطقه‌ای خبر داد.

کریستودولیدس در این باره گفت: حقیقت این است که کشور قبرس به هیچ عنوان در منازعات نظامی فعلی منطقه‌ای مداخله نداشته و درگیر نیست.

وی با اشاره به نقش کشورش در حل و فصل مشکل فلسطینیان و جنگ غزه، افزود: قبرس بخشی از فرآیند حل مسئله است نه آنکه بخواهد بخشی از خود مشکل باشد. ما اکنون از کریدور دریایی قبرس به غزه برای ارسال کمک‌های دریایی برای فلسطینیان استفاده می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ