شرکت در انتخابات واجب دینی و عرفی است

اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه موقت یزد گفت: شرکت در انتخابات واجب دینی، میهنی و عرفی است و همه وظیفه داریم هم در انتخابات شرکت و هم فرد اصلح را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ناصر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با بیان اینکه اکنون انتخابات عرصه تقوا است، گفت: افرادی که در انتخابات به خوبی شرکت می‌کنند اهل تقوا هستند و این مشارکت و حضور در انتخابات واجب دینی، میهنی و عرفی است و همه ما وظیفه داریم هم در انتخابات شرکت و هم فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: شرکت نکردن در انتخابات قابل جبران نیست و اینکه مردم رأی بدهند یا ندهند و اینکه به چه کسی رأی بدهند و چه کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند تفاوت دارد و تأثیر آن را همه خواهیم داد بنابراین باید به حضور در انتخابات اهمیت داد.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی گفت: صدا و سیما با اقدامی که انجام داده دیگر نیاز به بریز و بپاش و صرفه هزینه‌های گزاف برای تبلیغات در سطح شهر نیست، کاندیداها در تلویزیون سوابق، برنامه‌ها و اهداف خود را برای نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری بیان می‌کنند و مردم با مشاهده مناظره‌های آنها بهترین فرد از نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در یک هفته باقی مانده به انتخابات باید مناظره‌ها را مشاهده و برنامه‌های کاندیداها را گوش کنیم، ادامه داد: از میان مردم عده‌ای کارشناس هستند و می‌توانند اصلح را تشخیص دهند، برخی اطلاعات سیاسی، اقتصادی و… را نمی‌دانند و می‌توانند از افراد مطلع بپرسند، اما عده‌ای حزب باد هستند هر کسی هر چیزی بگوید مانند هر آنچه در فضای مجازی منتشر می‌شود و یا به دشمنان و شبکه‌های خارجی گوش می‌سپرند که اصلاً قابل قبول نیست لذا باید تحقیق کرد و اصلح را شناسایی کنیم.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: هیچکس حق ندارد کاندیدایی را تخریب کند یا به کاندیداهای دیگر توهین کند اگر کاندیدایی را قبول نداریم سکوت کنیم و اخلاق را رعایت کنیم، نباید بنرها و پوسترهای که در سطح شهر زده می‌شود را پاره کند، بداخلاقی‌ها و توهین کردن از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری نیز آن را نهی کرده‌اند.

امام جمعه موقت یزد با گرامیداشت دهه امامت و ولایت گفت: انتخابات خود جشن مضاعفی است و روز عید غدیر نیز روز اوج شادی شیعیان است باید این روز را گرامی بداریم، اعمال این روز را به جا آوریم و هم خطبه غدیر و زیارت امام هادی (ع) را بخوانیم.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه هم گفت: هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش است، ما خدمات دستگاه قضا را ارج می‌نهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ