تماشا کنید: اجرای ویندوز XP روی مک‌بوکی با نمایشگر لمسی!

اقتصاد ایران: با پروژه‌ی جذاب اجرای ویندوز XP روی مک‌بوک لمسی ۲۰۱۱، سفری به دنیای نوستالژیک ترکیبی مایکروسافت و اپل را تجربه کنید.

استفاده از سخت‌افزار قدیمی، به‌خصوص زمانی‌که با سیستم‌عامل کاملاً کاربردی همراه باشند، حس و حال خاصی دارد. این سیستم‌‌های عامل‌، حکم دستگاه سفر به زمان گذشته را دارند و خاطرات جالبی را برایمان زنده می‌کنند. ازطرف دیگر، تلاش برای نصب ویندوز XP روی این دستگاه‌ها و اجرای بازی‌هایی مثل Half-Life با نرخ فریم قابل‌قبول هم می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. اگر به چنین کارهایی علاقه دارید، ویدیوی جالبی در یوتیوب منتشر شده است که در آن فردی تلاش می‌کند دقیقاً همین‌کار را با مک بوک اپل مدل ۲۰۱۱ انجام دهد.

مایکل MJD یکی از یوتیوبرهای باسابقه در حوزه‌ی سیم‌کشی کامپیوتر و سیستم‌عامل‌ به‌حساب می‌‌آید. او مدتی قبل موفق شد مک‌بوک لمسی خاصی از سال ۲۰۱۱ را پیدا کند که شرکت Lingraphica آن را برای افراد توان‌یاب، اصلاح کرده بود. مایکل پس‌از نمایش عملکرد لپ‌تاپ مذکور، تصمیم گرفت چالشی جدید را امتحان کند و ببیند آیا امکان اجرای نسخه‌ی تبلت ویندوز XP روی آن وجود دارد یا خیر.

همان‌طور که در ویدیوی MJD اشاره می‌شود، فرایند نصب ویندوز XP روی مک‌بوک ۲۰۱۱ با دردسرهای زیادی همراه بوده است. اول از همه، به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی تبلت ویندوز XP که مایکل از آرشیو اینترنت دانلود کرده بود، سخت‌افزار مورد استفاده را در زمان نصب شناسایی می‌کرد؛ اگر سخت‌افزار ناسازگار تشخیص داده شود، سیستم‌عامل به‌صورت عادی و بدون قابلیت‌های نسخه‌ی تبلت نصب خواهد شد. از آنجاکه هدف مایکل نمایش امکانات نسخه‌ی تبلت بود، مجبور شد از فایل ISO سفارشی برای فعال‌سازی این قابلیت‌ها استفاده کند.

مورد دیگر هنگام نصب نسخه‌ی تبلت ویندوز XP روی مک‌بوک لمسی ۲۰۱۱، مشکلات مربوط‌به درایورها بود. مایکل سعی کرد قابلیت لمسی را فعال و کالیبره کند، اما هربار با اجرای نصب‌کننده پیغام خطای «تغییر در توافق‌نامه‌ی لایسنس» را دریافت می‌کرد و نصب‌کننده به‌صورت ناگهانی بسته می‌شد. بعد از مدتی مشخص شد فایل متنی حاوی توافق‌نامه‌ی لایسنس دچار آسیب‌دیدگی شده است و همین‌عامل باعث توقف نصب می‌شود. پس‌از رفع این مشکل، مایکل توانست ابزار کالیبره‌ی صفحه‌نمایش لمسی را نصب و عملکرد آن را بازیابی کند.

مقالات مرتبط:
  • متصل‌کردن ویندوز XP به اینترنت مثل «ایستادن در بین گله‌ای از گرگ‌ها» است
  • ویندوز XP همچنان زنده است!

مایکل درنهایت از Boot Camp برای نصب سایر درایورهای مورد نیاز استفاده کرد که نتایج شگفت‌انگیزی به‌همراه داشت. تقریباً همه‌ی دکمه‌های میانبر رسانه‌ای روی مک‌بوک و خروجی صدا به‌درستی کار می‌کردند. مایکل برای رفع مشکل مربوط‌به درایور کارت گرافیک نیز مجبور شد آن را به‌صورت مستقیم از وب‌سایت انویدیا دانلود کند.

پس‌از راه‌اندازی نهایی، مایکل قابلیت‌های نسخه‌ی تبلت ویندوز XP ازجمله اجرای بازی Ink Ball را روی صفحه‌ی لمسی به‌نمایش گذاشت. همچنین، مطابق با سنت همیشگی کانال او، بازی کلاسیک Half-Life هم با نرخ فریم قابل‌قبول روی دستگاه اجرا شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ