نتیجه القای پیروزی قبل از برگزاری انتخابات چیست؟

اقتصاد ایران: در روزهای اخیر شاهد هستیم برخی چهره‌های نزدیک به یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در اظهاراتشان قاطعانه از پیروزی نامزد مورد نظرشان پیش از برگزاری انتخابات سخن گفته‌اند و بدین شکل شور و هیجانی کاذب را در بین هواداران ایجاد می‌نمایند!

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر شاهد هستیم برخی چهره‌های نزدیک به یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در اظهاراتشان در تجمعات انتخاباتی و مطالب منتشره در صفحات مجازی خود ، در اقدامی قابل تامل  قاطعانه از پیروزی نامزد مورد نظرشان پیش از برگزاری انتخابات سخن گفته‌اند و بدین شکل شور و هیجانی کاذب را در بین هواداران ایجاد می‌نمایند!

حال آنکه این القای پیروزی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن نتایج -عمدا یا سهوی - می تواند آسیب‌های جدی و خطرناکی را برای فضای جامعه در پی داشته باشد!

این رفتار التهاب آفرین ، مسبوق به سابقه است، در جریان انتخابات سال 88 برخی چهره های نزدیک به میرحسین موسوی خط القای پیروزی را پیش از برگزاری انتخابات آغاز می‌کنند تا جایی که در روز برگزاری انتخابات ابتدا در ساعت 12 سایت اصلاح طلب یاری نیوز بنقل از محمد خاتمی خبر از پیروزی موسوی میدهد و پس از آن سایت قلم‌نیوز در ساعت 13:11 به نقل از ابوالفضل فاتح رییس کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد  موسوی، خبری با عنوان «پیروزی مهندس موسوی با فاصله زیاد قطعی است/ همه برای این پیروزی یک سجده شکر بدهکاریم» منتشر ساخت !

القای پیروزی در روز انتخابات به اینجا ختم نمی‌شود و رسانه‌ها و چهره‌های منتسب به این جریان همچون فرشاد مومنی ، محتشمی پور و.. یکی بعد از دیگری خبر پیروزی موسوی را اعلام می‌کنند تا آنجا که با وجود تمام نشدن ساعت رای گیری، میر حسین موسوی با برگزاری یک کنفرانس خبری، اعلام کرد "برابر اطلاعاتی که از ستادهایمان در سطح کشور داریم، برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم." این سناریو در نهایت به القای دروغ بزرگ تقلب و شکل گیری فتنه بزرگ و آشوب در شهرها منتج می‌شود و خسارات بسیاری را به کشور در بخش های گوناگون وارد ساخت  !

حال در روزهای اخیر هم ، جنس اظهارات و نوشتار برخی از چهره های جریان اصلاحات مشابه رفتار آنها در سال 88 بوده و این نگرانی را ایجاد کرده که هدف آنها از القای پیروزی پیش از برگزاری انتخابات چیست ؟ بطور مثال یکی از اعضای دولت روحانی در تجمعی انتخاباتی با قاطعیت اعلام می دارد : ما شنبه 9 تیر از رئیس جمهور پزشکیان استقبال می‌کنیم »

جالب اینجاست که حتی روز گذشته یکی از فعالان رسانه ای نزدیک به این جریان درخواست کرده تا پس از انتخابات ، به جهت شفافیت و انتخابات سالم ، نتایج به تفکیک آرای نامزد ها شامل رای هر فرد با کد ملی منتشر گردد ! موضوعی که یادآور کمیته صیانت از آرا در سال 88 بوده و القای عدم امانت داری وزارت کشور را به مخاطب می رساند !


البته که نباید فراموش کرد به اعتراف  اعضای این جریان سیاسی ، تقلب دروغی بیش نبود و انتخابات در کشور کاملا سالم و ساختار نظارتی مسیر هرگونه خطا را مسدود کرده است و از دل همین صندوق های رای خاتمی ، روحانی ، لیست امید و.. بیرون آمده اند!

به نظر بهتر است نامزد این جریان به اینگونه رفتارها پیش از آنکه دردسر ساز شود واکنش نشان داده و ضمن اعلام مرزبندی با چهره های رادیکال که شاید نیات خطرناکی را در سر می‌پرورانند، به اعضای ستاد و هواداران خود احترام و رعایت قانون بعنوان فصل الخطاب را یادآور شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ