اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری درباره لایحه اسکن پیام‌رسان‌ها را به‌تعویق انداخت

اقتصاد ایران: اتحادیه‌ی اروپا در اقدامی ناگهانی اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره‌ی لایحه‌ی اسکن پیام‌رسان‌ها را به زمان دیگری موکول می‌کند.

مقامات اتحادیه‌ی اروپا تصمیم‌گیری درباره‌ی لایحه‌ی پرحاشیه‌ی اسکن پیام‌ها را به‌تعویق انداخته‌اند. این لایحه اعلام می‌کند که پیام‌رسان‌ها برای یافتن محتواهای هرزه‌نگاری کودکان، باید تمامی پیام‌ها و عکس‌ها و ویدیوها را اسکن کنند، حتی پیام‌هایی که رمزنگاری شده‌اند.

لایحه‌ی مورد بحث اروپا درصورت تبدیل‌شدن به قانون، مستقیما نرم‌افزارهایی مثل واتساپ و تلگرام و سیگنال را هدف می‌گیرد. این لایحه اساسا می‌تواند باعث درهم‌شکسته‌شدن سیستم رمزنگاری سرتاسری شود.

لایحه‌ی اروپا برای ورود به روند قانون‌گذاری باید حمایت حداقل ۱۵ مورد از کشورهای عضو اتحادیه (نمایندگان حداقل ۶۵ درصد از کل جمعیت اروپا) را جلب کند. انتظار می‌رود کشورهای مختلف نظیر آلمان، اتریش، لهستان، هلند و جمهوری چک مخالفت صریح خود را اعلام کنند یا تصمیم بگیرند که رأی ندهند.

درصورت اتفاق نظر کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا درباره‌ی لایحه‌ی جدید، روند تهیه‌ی پیش‌نویس قانون توسط کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا شروع خواهد شد.

لایحه‌ی اسکن پیام‌ها در سال ۲۰۲۲ تهیه شد. طبق این لایحه، پیام‌رسان‌ها ممکن است به‌طور ناخواسته به محفلی برای انتشار تصاویر و ویدیوهای هرزه‌نگاری کودکان تبدیل شوند و با اسکن تمامی پیام‌ها می‌توان قدم‌های مثبتی برای مقابله با این وضعیت برداشت.

مقاله‌های مرتبط
  • اروپا می‌خواهد تمامی چت‌های تلگرام و واتساپ را رصد کند؛ حتی پیام‌های رمزنگاری‌شده
  • فشار اروپا غول‌های فناوری را وادار به اعمال چه تغییراتی کرده است؟

گفته می‌شود که رهبران شورای اتحادیه‌ی اروپا در ۶ ماه اخیر تلاش زیادی کرده‌اند تا بن‌بست‌ها را بردارند و لایحه را به قانون تبدیل کنند. ریاست بلژیک بر شورای اروپا تا ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد و مشخص نیست که رهبری جدید این شورا همچنان به لایحه‌ی مورد بحث اعتقاد خواهد داشت یا نه.

از زمان معرفی لایحه، بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی حریم خصوصی علیه آن موضع گرفته‌اند. در یک نمونه حتی رئیس بنیاد سیگنال گفت که درصورت تصویب لایحه و تبدیل‌شدن آن به قانون، پیام‌رسان سیگنال از دسترس کاربران اتحادیه‌ی اروپا خارج خواهد شد.

اتحادیه‌ی اروپا تنها نهادی نیست که به اسکن پیام‌ها و تصاویر فکر می‌کند. اپل در سال ۲۰۲۱ سیستم مشابهی را برای iCloud Photos توسعه داده بود اما در نهایت به‌دلیل انتقادهای فراوان هرگز آن را دردسترس قرار نداد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ