موضوع تبلیغ باید به هدف اول حوزه‌های علمیه تبدیل شود

اقتصاد ایران: زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: دین‌دار کردن مردم به واسطه تبلیغ اتفاق می‌افتد، بنابراین موضوع تبلیغ باید به هدف اول حوزه‌های علمیه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد، با بیان اینکه امر تبلیغ بسیار دشوار و از طرفی انتظارات و توقعات نیز در این حوزه بسیار بالا است، افزود: به همین خاطر دستگاه‌های فرهنگی همواره دغدغه‌هایی مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید در کنار هم و مکمل یکدیگر باشند، اظهار کرد: این در حالی است که هر کدام از این دستگاه‌ها ساز جداگانه‌ای برای خود می‌زنند و مصداق بارز این موضوع را می‌توان در واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر مشاهده کرد.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بیش از ۳۰ دستگاه دخیل هستند اما آخرین دستگاهی که باید در این زمینه ورود پیدا کند، نیروی انتظامی است و مردم از این نیرو توقع دارند، ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز حدود ۱۸ دستگاه به طور رسمی دارای بودجه فرهنگی هستند اما همه توقعات در این حوزه معطوف به سازمان تبلیغات اسلامی بوده و این در حالی است که این دستگاه قرار نیست در حوزه فرهنگی دست به معجزه بزند.

وی یکی از سخت‌ترین موضوعاتی که نمود اجتماعی ندارد را بحث تبلیغات برشمرد و تصریح کرد: کار فرهنگی و رفتار فرهنگی حداقل دو دهه طول می‌کشد تا در سطح جامعه خود را نشان دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب بارها در فرمایشات‌شان نگرانی خود را از تبلیغ اعلام کرده‌اند و این حاکی از آن است که نیاز امروز جامعه به تبلیغات بیش از این‌ها است، خاطرنشان کرد: امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه به گونه‌ای است که تبلیغ در مرحله دوم قرار دارد، این در حالی است که دین‌دار کردن مردم به واسطه تبلیغ اتفاق می‌افتد، بنابراین موضوع تبلیغ باید به هدف اول حوزه‌های علمیه تبدیل شود.

آیت‌الله خاتمی با ابراز تأسف از اینکه زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی با مشکل واعظ در مجالس مواجه است، عنوان کرد: این در حالی است که ۹۵ درصد شهدا از درون همین هیئات و مساجد بیرون آمده‌اند.

حجت‌الاسلام علی یوسفی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه حجم کار در این سازمان بسیار بالا اما بضاعت این سازمان به ویژه در بحث نیروی انسانی کم بوده و با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، عنوان کرد: فعالیت‌های این سازمان در حوزه تبلیغ، مسجد، مبلغان، بانوان، کودک و نوجوان، فعالیت‌های قرآنی، رسانه و … خلاصه شده و تلاش داریم تا میراثی که از گذشتگان به ما رسیده است را به ثمر برسانیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ