حماس:طوفان الاقصی حق آوارگان فلسطینی را احیا کرد

اقتصاد ایران: جنبش حماس با تاکید بر حق بازگشت همه فلسطینی‌های آواره اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی بار دیگر مسأله آوارگان را احیا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت «روز جهانی آوارگان: اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی مسئله آوارگان فلسطینی را احیا کرده و آن را به کانون توجهات جهانی برگرداند. این عملیات همچنین همه تلاش‌های رژیم اشغالگر و حامیان آن برای حذف مسئله آوارگان را ناکام گذاشت و فلسطینی‌ها را به رسیدن به آزادی و تحقق حق بازگشت آنها نزدیک‌تر کرد.

حماس تاکید کرد: حق همه فلسطینی‌هایی که به شکل ناعادلانه و جنایتکارانه توسط دشمن صهیونیستی از خانه‌های خود آواره شده‌اند، برای بازگشت به سرزمینشان، حقی مقدس است. این حق میراث نسل‌های مختلف فلسطین بوده و ما هرگز بر سر آن معامله نمی‌کنیم و از آن نمی‌گذریم.

این جنبش تصریح کرد: هر طرحی که منجر به نابودی این حق ملی و مشروع فلسطینی‌ها شود، مردود است. حق بازگشت فلسطینی‌ها در همه منشورها و قوانین بین‌المللی تضمین شده و مردم فلسطین در داخل و خارج به مقاومت خود تا زمان رسیدن به حقوقشان به شکل کامل، ادامه خواهند داد.

حماس ضمن محکوم کردن توطئه‌های رژیم اشغالگر تحت حمایت دولت آمریکا برای حذف و لغو نقش آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» تاکید کرد: این آژانس مسئولیتی مستقیم در خدمت رسانی به همه آوارگان فلسطینی به طور مستمر به ویژه در نوار غزه، در سایه جنگ نسل کشی و وحشیانه رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان محاصره شده و آوارگان در این منطقه دارد.

این جنبش با تمجید و ستایش نقش فعال همه آوارگان فلسطینی در انسجام وحدت ملی و حمایت از مقاومت، از همه فلسطینی‌ها و آوارگان در داخل و خارج خواست تا وحدت و انسجام ملی خود را افزایش دهند، مقابل توطئه‌های رژیم اشغالگر بایستند و اردوگاه‌های خود را به عنوان نماد مقاومت، پایبندی به حقوق و اصول ملی فلسطین و وحدت ملی، تا زمانی که فلسطین به شکل کامل از شر اشغالگران آزاد شود و همه آوارگان به سرزمین خود برگردند، حفظ کنند.

حماس در ادامه از سازمان ملل، جامعه بین‌المللی، کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی و موسسات حقوق بشری خواست تا مسئولیت‌های خود را برای حمایت از حقوق آوارگان فلسطینی بر عهده بگیرند.

این بیانیه تاکید کرد: روز جهانی آوارگان و پناهجویان در حالی فرارسیده است که اشغالگران صهیونیست همچنان به ارتکاب فجیع‌ترین جنایات و کشتار وحشیانه خود علیه عموم مردم فلسطین به ویژه آوارگان فلسطینی از نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه می‌دهند. آنها این اقدامات اسفناک را در قالب جنگ نازی‌ها و تهاجمی فاشیستی انجام می‌دهند که از بیش از ۸ ماه گذشته همچنان ادامه دارد و تمام مولفه‌های اساسی زندگی انسانی آوارگان فلسطینی را نابود کرده‌اند. اشغالگران در این جنگ تمام اَشکال کشتار انتقامجویانه، بمباران‌های کور، گرسنگی، تشنگی و نسل کشی را علیه ملت فلسطین انجام داده‌اند.

بر اساس این بیانیه بزرگداشت روز جهانی آوارگان و پناهجویان از سوی سازمان ملل متحد و کشورهای جهان در حالی انجام می‌شود که جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه ادامه داشته و اوضاع آوارگان و پناهجویان این منطقه را به ویژه از ۷ اکتبر سال گذشته به شدت رو به وخامت نهاده است. چنین شرایطی آنها را در برابر مسئولیت انسانی، حقوقی و اخلاقی برای جلوگیری از تجاوز و جنایتکاری مداوم صهیونیست‌ها علیه آوارگان فلسطینی قرار می‌دهد که در اردوگاه‌های نوار غزه، کرانه باختری و قدس به سر می‌برند و مصیبت هر روزه آنان با اقدامات مجرمانه و رو به افزایش صهیونیست‌ها عمیق‌تر می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ