بیش از ۱۳ هزار بیمار صعب العلاج در استان زنجان نشان دار شده است

اقتصاد ایران: مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۱۳ هزار و ۵۴۷ بیمار صعب العلاج در سطح استان زنجان نشان دار شده است، گفت: از ابتدای ایجاد صندوق بیماران  خاص و صعب العلاج تاکنون ۳۲ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سعید کرمی زنجانی روز پنجشنبه ( ۳۱ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: بیماران  تحت پوشش خدمات مختلفی  را از سوی مراکز طرف قرارداد استان دریافت می کنند.  

وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم این سازمان بیان کرد: رایگان شدن حق بیمه درمانی دهک های درآمدی ۱ تا ۵ ، کاهش پرداخت حق بیمه دهک‌های ۲ تا ۹، تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج واجرا ، توسعه  خدمات توانبخشی، کاهش فرانشیز مددجویان بهزیستی،
استقرار طرح نسخه نویسی الکترونیک ،پوشش هزینه های درمان ناباروری، پوشش بیمه ساکنین محلات کم برخوردار بصورت رایگان، پوشش بیمه درمان مادران باردار شیرده، اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه ای اقدام دارویی و....از اقدامات مهم و شاخص در دولت سیزدهم بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری شاهد افزایش ۴ درصدی در موسسات طرف قرارداد هستیم، بیان کرد: بر اساس آخرین آمار علاوه بر مراکز درمانی دولتی، ۱۵۹ داروخانه، ۲۰۶ پزشک،۲۷ آزمایشگاه، و ۲۷ فیزیوتراپی طرف قرار داد بیمه سلامت در استان زنجان قرار دارند.

کرمی زنجانی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۹۷۵ خدمت سرپائی،بستری وخسارت متفرقه برای بیمه شدگان تحت پوشش پرداخت شده است، گفت: بالغ بر ۲۱ درصد افزایش پرداخت هزینه ها نسبت به سال ۱۴۰۱ را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش تعهدات  در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج  بودیم، افزود: بر این اساس خدمات پرستاری در منزل مشمول پرداخت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۱۳ هزار و ۵۴۷ بیمار صعب العلاج در سطح استان زنجان نشان دار شده است، گفت: از ابتدای ایجاد صندوق بیماران  خاص و صعب العلاج تاکنون ۳۲ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است.

کرمی با بیان اینکه در سال گذشته ۵ هزار و ۳۵۱ تماس با شماره تماس ۱۶۶۶ این سازمان از سوی مردم برای ارائه خدمات صورت گرفته است، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد تماس ها توسط کارشناسان مربوطه پاسخ گویی شده است و ۴۴۲ مورد از تماس های اختصاصی نیز به  کارشناسان تخصصی ارجاع و نسبت به پیگیری اقدام شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ