ماموریت فرستاده آمریکا در بیروت باز هم شکست خورد

اقتصاد ایران: منابع آگاه از فضای سفر فرستاده آمریکا به لبنان اعلام کردند هوکشتاین به این نتیجه رسید که امکان تغییر موضع حزب‌الله و جدا کردن جبهه جنوب لبنان از نوار غزه وجود ندارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که طی چند روز گذشته «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا بعد از تشدید حملات موشکی حزب الله ضد صهیونیست‌ها، در سفری ناگهانی به فلسطین اشغالی و بیروت آمده بود، منابع رسانه‌ای در لبنان به نقل از هوکشتاین اعلام کردند که تلاش‌ها برای حل و فصل اوضاع در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) شکست خورده است.

از طرف دیگر منابع آگاه از فضای سفر هوکشتاین به بیروت اعلام کردند: با وجود همه تهدیداتی که مقامات اسرائیلی علیه لبنان مطرح کرده بودند و فرستاده آمریکا آنها را به مقامات لبنانی منتقل کرد، اما مسائل همچنان حول معادلات گذشته می‌چرخد.

آمریکا می‌داند جبهه جنوب لبنان و غزه جداشدنی نیستند

بر این اساس، به نظر می‌رسد طرف آمریکایی متقاعد شده که امکان جدا کردن جبهه جنوب لبنان از غزه وجود ندارد و دولت آمریکا هم مجبور است این معادله را بپذیرد؛ همانطور که حزب الله از روز اول ورود به نبرد طوفان الاقصی در 8 اکتبر 2023 به این معادله پایبند بوده و تاکید دارد، تا زمانی که جنگ به طور کامل در غزه متوقف نشود، هیچ بحثی درباره جبهه جنوب لبنان انجام نخواهد شد.

منابع آگاه در گفتگو با وب سایت النشره گزارش دادند که آموس هوکشتاین در سفر جدید خود به فلسطین اشغالی و بیروت بیشتر به دنبال کنترل سرعت تنش‌های نظامی در مرزهای دو طرف بود تا متوقف کردن کامل این درگیری‌ها. به ویژه اینکه فرستاده آمریکا به خوبی می‌دانست نمی‌تواند از حزب‌الله بخواهد که عملیات‌های خود را متوقف کند؛ زیرا پاسخ حزب الله از قبل مشخص بوده و نیاز به توضیح بیشتری نیست.

این منابع تاکید کردند: دولت آمریکا بر این باور است که هنوز فرصتی برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه وجود دارد؛ آتش بسی که قطعاً به طور خودکار بر وضعیت جبهه جنوب لبنان هم تاثیر می‌گذارد.

منابع مذکور تصریح کردند: تا زمانی که آمریکا از اسرائیل در هیچ گونه تجاوز گسترده به لبنان حمایت نمی‌کند، این بدان معناست که اسرائیل جرات و قدرت انجام هیچ اقدامی ضد لبنان را نخواهد داشت. از طرف دیگر روشن است که واشنگتن هرگز به دنبال گسترش جنگ در جبهه شمالی فلسطین اشغالی نیست و به خاطر نگرانی از این موضوع، بارها هوکشتاین را به تل‌آویو و بیروت فرستاده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا قبول کرده که درگیری در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی تا زمان پایان جنگ غزه ادامه خواهد داشت و بر همین اساس تلاش می‌کند تا سرعت و شدت درگیری‌ها کنترل شود و کار به جنگ گسترده نکشد.

این منابع تاکید کردند: هفته‌های آینده در این زمینه تعیین کننده خواهد بود؛ به ویژه اینکه تل‌آویو از پایان عملیات نظامی در شهر رفح طی هفته‌های بعدی صحبت می‌کند. این امر ممکن است منجر به تشدید درگیری‌ها در دیگر جبهه‌های جنگ شود، اما امکان اینکه منجر به رسیدن به آتش بس در غزه شود هم وجود دارد.

«آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا که روز دوشنبه به اراضی اشغالی سفر کرده بود، سه شنبه وارد بیروت شده با مقامات لبنانی دیدار و درباره تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی گفتگو کرد.

فرستاده آمریکا بعد از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان بدون اشاره به هیچ یک از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان لبنانی اظهار داشت: درگیری در امتداد خط آبی میان حزب‌الله و اسرائیل برای مدت طولانی ادامه دارد که موجب مرگ غیرنظامیان، آسیب دیدن به اموال مردم و اقتصاد لبنان می‌شود و این کشور بدون هیچ توجیهی در رنج به‌سر می‌برد.

بعد از تشدید حملات موشکی حزب‌الله علیه شمال فلسطین اشغالی که موجب وحشت صهیونیست‌ها و حتی آمریکا و غرب نیز شد، این فرستاده جنجالی ایالات متحده مجبور شد در سفری ناگهانی برای نجات صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی راهی منطقه شود.

این درحالی است که از زمان آغاز جنگ غزه و پیوستن حزب‌الله به نبرد طوفان الاقصی، آموس هوکشتاین با هدف آرام کردن جبهه جنوب لبنان و نجات اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی، بارها به لبنان سفر کرد و در تلاش برای توقف عملیات‌های حزب‌الله بود؛ اما هر بار با پاسخ رد مقاومت و مقامات لبنانی مواجه شد.

رسانه‌های عبری در واکنش به سفر هوکشتاین به بیروت گزارش دادند: هوکشتاین با بدبینی و دست خالی از لبنان برگشت؛ زیرا حزب الله متعهد به پیوند دادن جبهه جنوب لبنان با نوار غزه است، به این معنا که آرامش در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) وابسته به توقف جنگ در نوار غزه می‌باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ