مشارکت پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه‌ساز رفع مشکلات

اقتصاد ایران: سنندج_جمعی از اصناف و بازاریان کردستان بر مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح برای رفع مشکلات تاکید کردند و حضور پرشور در پای صندوق‌های رای را مایه امیدآفرینی و پیشرفت کشور دانستند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: چند روزی بیشتر به چهاردهمین روز انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، از ستادهای انتخاباتی کاندیداها گرفته تا تمهیدات مسؤولان و تأکیدات سخنرانان و صاحبنظران در برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف همگی برای برگزاری انتخاباتی پرشور در کردستان همچون سایر نقاط کشور فعالیت می‌کند تا سرنوشت کشور برای چهار سال به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.

با در پیش بودن انتخابات هشتم تیرماه این بار نیز اصناف و بازاریان کردستان به ویژه در شهر سنندج حضور مردم در این رویداد سیاسی را خواستار شدند.

خبرگزاری مهر به منظور شنیدن نظرات اصناف و بازاریان در مورد اهمیت مشارکت در انتخابات و انتظارات آنها از رئیس جمهور در میزگردی با شهاب ناصری رئیس اتاق اصناف کردستان، انور رستمی رئیس اتحادیه فلزکاران، بهروز داداش پور نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه پوشاک، کیف و کفش، رحمان آئینی مدیر اجرایی اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی، نیما غریبی رئیس اتحادیه آرایشگران و فرزان دانایی نایب رئیس اول اتحادیه آرایشگران گفت‌وگویی داشته است که مشروح آن در ذیل آمده است.

مشارکت پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه‌ساز رفع مشکلات

حضور در انتخابات یک ضرورت مهم

رئیس اتاق اصناف کردستان حضور در انتخابات را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: بحث انتخابات در سطح پایین‌تر در اصناف هم وجود دارد و اگر قیاسی بر همین مبنا داشته باشیم با کم کاری رئیس اصناف مشارکت و حضور کم باعث می‌شود فرد اصلح رأی نیاورد.

شهاب ناصری ادامه داد: در مجلس، انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و تمام انتخابات سیاسی کشور مشارکت حداکثری است که موجب انتخاب فرد اصلح و توانمند خواهد شد و عدم حضور همه، به حذف فرد اصلح می‌شود.

وی یادآور شد: امروز شاید به دلیل قول‌هایی که اجرایی نشده در طول سال‌های قبل مردم دلخوری دارند و سیستم اداری هم متأسفانه بیشتر به ارائه آماری بسنده می‌کند که در این آمارها شاید بخش عظیمی از رضایت بخشی لحاظ نشود و کف جامعه را حس نکند.

رئیس اتاق اصناف کردستان اذعان کرد: بیکاری و وضعیت معیشت مردم و خیلی مشکلات دیگر موجب دلزدگی مردم می‌شود اما این مشکلات دلیلی برای شرکت نکردن در انتخابات نیست و فارغ از هر جناح بندی سیاسی اعلام می‌کنیم عدم مشارکت چیزی را تغییر نمی‌دهد.

وی گفت: در انتخابات اتاق اصناف نیز بعضی رأی نمی‌دهند، بعضی رأی می‌دهند و در نهایت فردی که صلاحیت ندارد انتخاب می‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی شده و در سال‌های بعدی هم مشکلات بیشتر و دلزدگی بیشتری را ایجاد می‌کند بنابراین رئیس جمهور هم به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور می‌تواند کارهای زیادی برای بهتر کردن معیشت و زندگی مردم انجام دهد و اگر آحاد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند مشکلات بیشتر می‌شود.

ناصری افزود: مردم با دید اینکه سیاست همان است، انتخابات سودی ندارد رغبتی برای مشارکت ندارند در حالی که همه باید تلاش کنیم مردم پرشورتر از همیشه در انتخابات مشارکت کنند.

مشارکت پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه‌ساز رفع مشکلات

رئیس اتاق اصناف اذعان کرد: در حکومت بر مبنای دموکراسی انتخابات و رأی مردم بسیار تأثیرگذار است بنابراین به امید تغییر خوب مردم برای انتخاب فرد اصلح و تغییر در زندگی باید مشارکت انتخاباتی داشته باشند.

ناصری با اشاره به اینکه در بازار کردستان، مردم متکی به خود بوده و منبع درآمد مازادی ندارند، افزود: کردستان استانی توریستی بوده و با شرایط خاصی که دارد می‌تواند هم در معیشت و هم درآمدزایی مؤثر باشد فقط نیاز به افرادی دارد که تغییر را ایجاد کنند.

وی گفت: در موقعیت کنونی نیاز است همه مشارکت کنند و رأی ندادن قشر خاکستری جامعه خیانت است و موجب ادامه مشکلات خواهد شد.

رأی مردم پیشرفت به دنبال دارد

نایب رئیس اول اتحادیه آرایشگران هم در این میزگرد گفت: شرکت در انتخابات کمک زیادی به جامعه خواهد کرد و رأی مردم می‌تواند پیشرفت خوبی به دنبال داشته باشد.

مشارکت پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه‌ساز رفع مشکلات

دانایی بیان کرد: کشور در جایگاه بین‌المللی وضعیت خوبی دارد و امیدواریم در شرایط داخلی هم به شرایط خوبی برسد.

عمل به وعده روحیه مشارکت مردم را در انتخابات بالا می‌برد

رئیس اتحادیه فلزکاران هم بیان کرد: عمل به وعده و شعار روحیه مشارکت مردم را در انتخابات بالا می‌برد و مردم را همراه مسؤولان نظام می‌کند.

انور رستمی با بیان اینکه امروزه برخی وعده‌ها و شعارهایی که محقق نشده مردم را دلسرد و ناامید می‌کند، افزود: باید مسوولانی پای کار باشند که توقع و خواسته‌های مردم را عملی کنند.

وی یادآور شد: شرکت نکردن در انتخابات هم باز به ضرر مردم است و به آنها صدمه می‌زند و باعث می‌شود فردی که شایستگی دارد نتواند انتخاب شود.

رئیس اتحادیه فلزکاران سنندج با بیان اینکه داشتن درآمد سایر اقشار جامعه در رونق بازار اثرگذار است، افزود: کم درآمدی و بیکاری مردم ناشی از سرکار آمدن مسؤولان ناتوان است و باید با مشارکت بالا کسی انتخاب شود که با توان مدیریتی بالا مشکلات مردم را کاهش و امید را به جامعه تزریق کند.

مشارکت پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه‌ساز رفع مشکلات

رستمی یکی نبودن دخل و خرج، کاهش قدرت خرید مردم، کاهش ازدواج را از جمله مشکلات جامعه دانست و راه برون رفت از این مشکلات را انتخاب فردی اصلح در انتخابات و توانمند شدن دولت با پشتوانه مردمی برای داشتن آینده‌ای بهتر دانست.

نامزدهای انتخابات باید شهید رئیسی را ملاک عمل بدانند

نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه پوشاک، کیف و کفش سنندج هم عنوان کرد: هر فردی که نامزد انتخابات می‌شود باید ملاک حرکتش شهید رئیسی باشد.

بهروز داداش‌پور افزود: وعده بدون عمل مردم را ناامید می‌کند، همچنین فرد منتخب باید دنبال انجام کار باشد و مشکلات مردم، مشکلات معیشتی، مسکن و اشتغال جوانان را پیگیری کند.

وی اذعان کرد: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی توسط فرد منتخب ملاک است و وظیفه دولت هم اجرای قوانین است.

نایب رئیس اتاق اصناف کردستان تصریح کرد: من به عنوان نماینده اصناف موظف به اجرای قوانین صنفی هستم و اگر اجرایی نشود به عنوان فرد خاطی باید با من برخورد شود.

مشارکت پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه‌ساز رفع مشکلات

داداش پور عنوان کرد: جوانان دلسرد و ناامید هستند و هیچ ارگان نظارتی بر قیمت‌ها، اجاره‌بهای خانه‌ها و اجاره واحدهای صنفی نظارت ندارد و جوانان با چه امیدی ازدواج کنند مسکن تهیه کنند و در زمینه اشتغال خود موفق عمل کنند.

وی بیان کرد: هر کسی که منتخب مردم است به قول‌های خود عمل کند و در حد شعار نباشد و خالص و مخلص در اختیار مردم بماند چون مردم آئینه هستند و مسؤولان هر جور که حرکت کنند بازتاب آن‌را در عمل مردم می‌بینند.

رئیس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج عنوان کرد: منتخب مردم باید مشکل معیشت آنها را نه در حد شعار بلکه عملاً و با صداقت رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: در مناظرات از تورم ۵۰ درصدی و افزایش ۲۰ درصدی حقوق در بخش کارگری سخن به میان آمد که این خلأ باید چگونه پر شود، با وجود این خلأ و اختلاف قیمت موجود در بازار فرد نیازمند هم به راه فساد و بزه کشیده می‌شود.

رئیس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج ادامه داد: اصناف ناملایمتی زیادی دیدند ولی عدم مشارکت به ضرر مردم است و موجب عدم پیروزی فرد اصلح خواهد شد پس بازاریان محترم بدانند شرکت کردن در انتخابات بهتر از عدم مشارکت است.

مشارکت پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه‌ساز رفع مشکلات

داداش‌پور گفت: هیچ فردی قابل قیاس با شهید رئیسی نیست و باید دنبال افرادی این‌چنینی باشیم و مرد و نامرد و درست کار و نادرست در خدمت مشخص می‌شوند.

عدم مشارکت ضربه به اقتصاد و مملکت است

مدیر اجرایی اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی هم با بیان اینکه مهم است که قدرت اجرایی مملکت در دست چه کسی باشد و بتواند امید را در دل مردم زنده کند، اظهار کرد: هر رده و جایگاهی را در نظر بگیریم به یک مسؤول در رأس امور نیاز است و باید این فرد کارهای اجرایی که سخت است و معیشت مردم را مشکل کرده آسان کند بنابراین عدم مشارکت در انتخابات ضربه زدن به مردم، اقتصاد و مملکت خواهد بود.

رحمان آئینی اذعان کرد: مشکل امروز ما این است که نرخ‌ها ثابت نیست و مدام در حال تغییر است که اگر پلکانی نباشد و مردم از قبل در جریان قرار نگیرند هم اصناف و هم مردم ضربه می‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به کل ادارات نظارت دارد و می‌تواند تغییر دهنده امور باشد.

مشارکت پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه‌ساز رفع مشکلات

وی یادآور شد: انتخابات با موفقیت و با امید به آینده روشن برگزار می‌شود و همه مردم باید مشارکت کنند.

لزوم انتخاب فرد اصلح

رئیس اتحادیه آرایشگران هم در این میزگرد گفت: در انتخابات‌های گذشته عده‌ای فقط با شعار وارد میدان می‌شدند و بعد از انتخابات هم به مردم پشت می‌کردند و وعده خود را عملی نکردند اما اکنون زمان آن است که مردم با مشارکت گسترده فرد اصلح را انتخاب کنند تا وعده‌ها عملی و امیدها در دل مردم نقش ببندد.

نیما غریبی بیان کرد: مشارکت مردم در انتخابات مهم و انتخاب فرد اصلح هم مهمتر است.

رئیس جمهور باید به دردهای مردم آگاه باشد

نایب رئیس اول اتحادیه آرایشگران هم در ادامه بیان کرد: شرکت در انتخابات صد در صد مؤثر است و مردم هم باید در انتخاب فرد مناسب شرکت کنند و فرد منتخب ریاست جمهوری هم باید از غم مردم آگاه باشد تا بتواند مؤثر عمل کند و به جوانان خدمت و کمک کند.

فرزام دانایی عنوان کرد: اگر فرد منتخب، اصلح باشد و به قول‌های خود عمل کند و ثمره این اتفاق را به مردم نشان دهد مردم وی را قبول می‌کنند.

دانایی ادامه داد: مردم از انتخابات مطالبات خود و اجرای آن را می‌خواهند و امیدواریم که شاهد انتخاباتی پرشور و مشارکت گسترده مردم برای انتخاب فردی اصلح و در نهایت رفع مشکلات جامعه باشیم.

مشارکت پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح زمینه‌ساز رفع مشکلات

خواسته و مطالبه اصلی بازاریان و اصناف کردستان از رئیس جمهور آینده اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، توجه به وضعیت معیشت مردم، رونق گردشگری در شهرهای استان برای جذب توریست و گردشگر و رونق اقتصادی استان بود که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و توانمند را لازمه انتخاب این فرد دانستند تا آینده‌ای روشن برای کشور و استان کردستان رقم بخورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ