۲۵ سال از انتشار بازی Counter Strike گذشت

اقتصاد ایران: اکنون ۲۵ سال از انتشار اولین نسخه‌ی کانتر استرایک می‌گذرد؛ بازی شوتر اول شخص جذابی که به یکی از محبوب‌ترین عناوین این سبک تبدیل شد.

۲۵ سال قبل اولین نسخه‌ی آزمایشی بازی محبوب کانتر استرایک منتشر شد. نسخه‌ی نهایی بازی نیز چند ماه پس‌از نسخه‌ی بتا دردسترس گیمرها قرار گرفت.

کانتر استرایک، شوتر اول شخص تاکتیکی و تیمی، امسال ۲۵ سالگی خود را جشن می‌گیرد. آن‌طور که ComputerBase می‌نویسد، این بازی ابتدا به‌عنوان مود برای Half-Life ساخته شد؛ بازی جذاب دیگری که خود که در ۱۹ ژوئن ۱۹۹۹ (۲۹ خرداد ۱۳۷۸) منتشر شده بود. به‌هر حال با ورود شرکت ولو (Valve) به پروژه و انتشار اولین نسخه‌ی مستقل بازی در سال ۲۰۰۰، محبوبیت کانتر استرایک به‌طرز چشم‌گیری افزایش یافت.

کانتر استرایک ۲۰۰۰

محبوبیت کانتر استرایک در طول سال‌ها همچنان حفظ شده و باوجود انتشار کانتر استرایک ۲ در سال گذشته، گیم‌پلی اصلی آن تقریباً بدون تغییر مانده است. درطول این سال‌ها، به‌روزرسانی‌های مختلفی برای بهبود گیم‌پلی، اضافه‌شدن نقشه‌های جدید، شخصی‌سازی‌ و البته سیستم ضد تقلب ارائه شده است.

مجموعه‌ی کانتر استرایک با نسخه‌های مختلفی ازجمله Condition Zero و Source گسترش یافت که به‌ترتیب بخش داستانی تک‌نفره و گرافیک پیشرفته‌تری را ارائه می‌کردند. به‌هر حال، Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) بود که در سال ۲۰۱۲ تأثیر مهمی روی این سری گذاشت. CS:GO علاوه‌بر نقشه‌ها، سلاح‌ها و پوسته‌های شخصی‌سازی‌ جدید، در سال ۲۰۱۸ حالت بتل رویال (Danger Zone) را نیز معرفی کرد و ازطرفی تغییر مدل بازی به رایگان (Free-to-Play) باعث افزایش قابل‌توجه تعداد گیمرها شد.

تاریخچه‌ی سری کانتر استرایک:

  • سال ۱۹۹۹: انتشار به‌عنوان مود برای بازی Half-Life
  • سال ۲۰۰۰: انتشار مستقل بازی
  • سال ۲۰۰۴: Counter Strike: Condition Zero، Counter Strike: Source
  • سال ۲۰۰۸: Counter Strike: Online
  • سال ۲۰۱۲: Counter Strike: Global Offensive
  • سال ۲۰۲۳: کانتر استرایک ۲
مقالات مرتبط:
  • بازی استارفیلد بسته‌های الحاقی بیشتری دریافت می‌کند
  • گیم‌پلی ۱۳دقیقه‌ای از بازی خیره‌کننده و جدید اسسینز کرید به‌نمایش درآمد

کانتر استرایک ۲ در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲) به‌عنوان جایگزین CS:GO منتشر شد و با بهره‌گیری از موتور Source 2، همچنان به حفظ میراث این مجموعه با بهبودهای فنی و گرافیکی ادامه می‌دهد. باوجود واکنش‌های اولیه‌ی ضد و نقیض ازطرف گیمرها، ویژگی‌های جدید مانند دودهای طبیعی‌تر و تنظیمات نرخ تیک سرور، تا حد زیادی مورد پذیرش قرار گرفته است. این بازی درحال‌حاضر با شکستن رکوردهای تعداد بازیکن آنلاین، جایگاه خود را به‌عنوان پراستفاده‌ترین بازی استیم تثبیت کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ