سوپراسپورت برقی فراری احتمالا بیش‌از نیم‌میلیون دلار قیمت خواهد داشت

اقتصاد ایران: براساس گزارشی جدید، اولین خودرو تماماً برقی فراری احتمالاً قیمتی بیش از نیم میلیون دلار خواهد داشت.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که خودرو سوپراسپورت برقی فراری احتمالاً قیمتی در حدود ۵۳۷ هزار دلار خواهد داشت. اطلاعات زیادی در مورد خودرو برقی فراری در دست نیست؛ اما احتمالاً در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید.

باید در نظر داشت که قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلاری خودرو برقی آینده‌ی فراری، برای مدل پایه است و قیمت خودرو با سفارش تمام آپشن‌ها احتمالاً بسیار بیشتر خواهد بود.

درحالی که اولین خودرو برقی فراری فعلاً رونمایی نشده است، گفته می‌شود که خودروساز ایتالیایی کار روی توسعه‌ی دومین خودرو برقی خود را آغاز کرده است؛ خودرویی که احتمالاً در ابتدای عرضه‌اش تولید محدود ۲۰ هزار دستگاه در سال خواهد داشت.

فروش سالانه‌ی فراری به‌طور مداوم افزایش یافته است و در سال ۲۰۲۳ به ۱۳٬۶۶۳ دستگاه رسید. خریداران فراری حاضرند سال‌ها برای تحویل خودرو خود منتظر بمانند. مدتی پیش، بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری، اشاره کرد که حجم سفارشات در سطحی بی‌سابقه قرار دارد؛ به طوری که کل ظرفیت تولید سال ۲۰۲۵ تکمیل شده است. به این معنی که که سفارشات جدید، زودتر از سال ۲۰۲۶ تحویل نخواهند شد.

مقالات مرتبط
  • ابرخودرو ۲۵ میلیاردی فراری رونمایی شد؛ تهاجمی، چشم‌نواز و پرقدرت
  • فراری سیستم موقعیت‌یاب خودروهایش را به‌خاطر آیفون و اندروید حذف می‌کند

فراری برای این‌که صرفاً به برند سازنده‌ی خودروهای شاسی‌بلند تبدیل نشود، تولید سالانه‌ی پوروسانگوئه را به ۲۰ درصد از کل ظرفیت خود محدود کرده است. اولین کراس‌اور فراری، قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار دلار دارد و بدون محدودیت‌های تولید می‌تواند فروش بهتری را تجربه کند.

با راه‌اندازی کارخانه‌ی جدید فراری، خودروهای بیشتری از خط تولید خارج خواهند شد. هیجان‌انگیزترین محصول در میان آن‌ها، یک ابرخودرو است که احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، خودروهای برقی ۴۰ درصد از حجم سالانه‌ی خودروهای فروخته شده‌ی فراری را تشکیل دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ