میزگرد اقتصادی/ ارز در دوران روحانی ۱۰ برابر شد

اقتصاد ایران: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارز در دوران روحانی ۱۰ برابر شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، "میزگرد  اقتصادی" امشب ( سه‌شنبه 29 خردادماه) با حضور علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوتن از مشاوران این نامزد ( عمادالدین سخایی و مالک شریعتی ) و همچنین یحیی آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی، داود دانش جعفری وزیر سابق امور اقتصاد و دارایی و حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد، نماینده دوره نهم و دهم و یازدهم مجلس 3 تن از کارشناسان این برنامه برگزار شد.

علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شرایط کشور نیاز به تحول دارد، اظهار کرد: این تحول در راستای توسعه عدالت و ارتقای پیشرفت کشور است.

زاکانی با تاکید بر چهار سرفصل  تصریح کرد: آزادسازی اقتصاد از ارز و دلار و توجه به تقویت و ارزش پول ملی است؛ یعنی پول ملی را هم برای قیمت‌گذاری و هم برای عنوان سرمایه و خرید به نحو احسن استفاده کنیم.  جهش تولید و جلوگیری از خام فروشی بر پایه دانش، علم و فناوری برای ایجاد ارزش افزوده ویژه در محصولات، مشارکت مردم برای ایجاد حاکمیت در اقتصاد و توجه به خصوصی سازی درست و چالاکی دولت و عبرت گرفتن مشکلاتی که در گذشته اتفاق افتاده است و نکته پایانی خلق ثروت همراه با توزیع عادلانه ثروت، مردم حاکم هستند و شریک‌اند و خودشان مستقیما از این وضعیت سود می‌برند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سفره معیشت و زندگی مردم گفت: هم اکنون سفره زندگی مردم کوچک شده است.

وی همچنین با انتقاد از دولت روحانی در بحث افزایش قیمت‌ها و ارز گفت: ارز در دوران روحانی 10 برابر شد.

پرداخت بدهی انباشته شده بانک‌ها از سال 83 در این دوره از مدیریت شهری

زاکانی به اقدامات صورت گرفته در شهرداری تهران طی 33 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: علاوه بر کارهای عمرانی و... در شهرداری تهران خزانه واحد ایجاد کردیم و خرید‌های مورد نیاز شهرداری از طریق بورس انجام دادیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین از برخورد با دانه‌ها درشت در این مدت در شهرداری پرداخت و گفت: در طی این مدت زقم قابل توجهی از اموال شهرداری تهران به نهاد بازگردانده شد.

وی به سفر چین اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر13 میلیارد یورو تفاهمنامه امضا شد و لذا تحریم را دور و کمرش را شکاندیم.

زاکانی اضافه کرد: در این مدت نیز بخش قابل توجهی از بدهی بانک‌ها به شهرداری تهران پرداخته شده است به طوری که این بدهی‌ها از سال 836 انباشته شده بود.

دهه 90 دهه سیاهی در سرمایه گذاری بود

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این برنامه ادامه داد: باید به مردم اعتماد کنیم و بخش خصوصی را درگیر کارها کنیم. تعاونی‌ها را اصل قرار دهیم. ما باید تعاونی را 25 درصد میدان‌دار کنیم و ما نیازمند به مشارکت و سرمایه‌گذاری هستیم.

وی اضافه کرد: دهه 90 ،دهه سیاهی بود و نرخ سرمایه‌گذاری ما آنجا منفی شد. از جیب مردم خوردند و بانک‌ها دست‌اندازی کردند و مردم را در بورس بیچاره کردند.

زاکانی خاطرنشان کرد: 2 هزار همت قیمت اسمی بود و با 100 همت وارد کردن نابه‌جا و یک حباب 60 برابری ایجاد کردن و دعوت نادرست از مردم که بروید داخل بورس فعال شوید کمر مردم را شکستند و مردم زندگی‌های خود را فروختند.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: اقتصاد ما مشکلاتی دارد؛ درآمد ما ریالی است ولی هزینه‌های ما دلاری است. فساد اقتصادی، کسری بودجه، ناترازی انرژی و بدهی‌های دولت به بانک‌ها، نقدینگی سرگردان، تحریم‌های دشمنان از دیگر مشکلات ماست.

پاسخ ظریف را خواهم داد

وی در ادامه به افزایش بودجه شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در این زمینه در 3 سال گذشته شاهد افزایش سالانه بودجه شهرداری تهران شده‌ایم به طوری که در سال جاری اعتبار امسال شهرداری تهران به 169 همت رسیده است.

زاکانی در ادامه این مراسم گریزی هم به برنامه تلویزیونی ( میزگرد سیاسی) امروز مسعود پزشکیان، یکی دیگر از نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: در برنامه امروز نکاتی توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی مطرح شده است که این مطالب جفای بزرگی در حق شهید رئیسی است و حتما بنده در مناظره‌ای که در آینده برگزار خواهد شد حرف‌های را خواهم زد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: د دولت روحانی نه تنها اقتصاد اصلاح نشد بلکه نابود هم شد و خوب نیست یک طرف حرفی را بزنند و بروند و بزودی پاسخ‌های معتبری خواهند شنید.

مردم باورشان نمی‌شود سوار ماشین برقی می‌شوند

زاکانی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصادی بدون توجه به اقتصاد سیاسی ممکن نیست. اولا تیم اقتصادی باید یکپارچه باشد و فهم سیاسی داشته باشد. نکته دوم ویژگی مدیر سلامت و پاک است و نکته سوم عرضه داشتن است و این سه ویژگی اگر باشد یک مسئول غوغا می‌کند. تلاش ما بر این است که به سمتی برویم که دستوری دادن حوزه اقتصاد را نفی کنیم و اقتصاد مولفه‌های خاص خودش را دارد.  

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید رفت به سمتی که شرایط منطقی در حوزه اقتصاد ایجاد کرد و اقتصاد را در مسیر درستش قرار داد. دولت باید دست و پای خودش را از اقتصاد جمع کند و کشور دچار بن‌بست نیست و عمدۀ مشکلات ما مربوط به تجویز غلط است.

وی اضافه کرد: باید دولت چالاک باشد و اقتصاد مشارکتی معنای خاص خود را پیدا می‌کند.

زاکانی به اشاره به ورورد تاکسی‌های برقی به حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در این دوره شاهد ورود این نوع خودروها بودیم و مردم باورشان نمی‌شود سوار ماشین برقی می‌شوند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با توزیع افطاری و برگزاری جشن‌های ویژه در سطح شهر تهران اضافه کرد: در این بخش باید به این نکته اشاره شود که این برنامه با همکاری و مشارکت گروه‌های جهادی انجام می‌شود و افطاری دادن جزء وظایف شهرداری تهران است.

وی اضافه کرد: در این دوره از مدیریت شهری به سمت فعالیت‌های جدیدی در حوزه اجتماعی پیش‌بینی شده است به عنوان مثال جشن‌های از جمله جشن غدیر و... با همکاری و همراهی 10 مجموعه و مشارکت اجتماعی برپا می‌شود.

واکنش زاکانی به سلایق مختلف در شورای شهر تهران

زاکانی با اشاره به حضور سلایق مختلف در شورای شهر تهران گفت: در شورا شهر سلایق مختلفی است و باید ببنیم حرف چیست و حق چیست؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تفاوت شهرداری تهران با سایر شهرداری کشور ، گفت: در این بخش اقدامات شهرداری تهران می‌تواند الگوی برای سایر شهرهای کشور باشد به طوری که در این دوره از مدیریت شهری اقدامات بسیاری زیادی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به افزایش بودجه شهرداری تهران اشاره کرد که البته تامین بودجه بسیار سخت است.

وی گفت: در دهه 80 رشد چند درصدی در بودجه وجود داشت و حتی در سال 99  و در زمان شهرداری دوره قبل برای تحقق بودجه شهرداری تهران با مشکل روبرو شدند و برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اقدام به دریافت وام و قرض از بانک شدند!

زاکانی تصریح کرد: در این دوره علاوه بر افزایش بودجه شهرداری سهم عمرانی نیز به بیش از 60 درصد اختصاص پیدا کرده است و هم اکنون در تهران کارهای بزرگی در زیرزمین در حال انجام است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رد هر گونه تراک فروشی در پایتخت افزود: ما فروش تراکم نداریم البته در گذشته این کار انجام شده است و اساس کار در این دوره از مدیریت شهری را به سمت مولدسازی، کار و تلاش برده‌ایم.

وی همچنین به کاهش رقم عوارض در سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم 6 برابر عوارض ما را بهتر پرداخت می‌کنند.

در حال تکمیل....

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ