حملات اسرائیل به مزارع جنوب با هدف نابودی امنیت غذایی لبنان

اقتصاد ایران: رژیم صهیونیستی به طور مستمر زمین های کشاورزی جنوب لبنان را هدف قرار می دهد. در همین زمینه وزیر کشاورزی این کشور تاکید کرد که صهیونیست ها روزانه روستاهای مرزی و مزارع را هدف قرار می دهند که تامین کننده ۲۰درصد مواد غذایی کشور هستند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، درحالی که حزب الله مواضع ارتش اسرائیل را هدف قرار می دهد، رژیم صهیونیستی به طور مستمر زمین های کشاورزی جنوب لبنان را بمباران می کند تا از این طریق زندگی ساکنان این منطقه را مختل نماید و همزمان امنیت غذایی کل لبنان را تهدید نماید.

رژیم اسرائیل جنگ خود با لبنان را به رویارویی نظامی محدود نمی‌کند، و علاوه بر کشتار شهروندان لبنانی، منافع اقتصادی آن‌ها و منابع درآمد لبنانی‌ ها را در مزارع و دشت‌هایشان هدف قرار می دهد تا جنوبی‌ها، به ویژه روستاهای خط مقدم را علیه مقاومت تحریک کند. با وجود خسارات مادی و توقف بخشی از فصل برداشت، اما مواضع اهالی جنوب لبنان همچون گذشته ایستادگی و مقاومت و آمادگی برای از خودگذشتگی است.

 

.

 

یکی از شهروندان لبنانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در جنوب لبنان گفت: با سختی‌های بسیاری مواجه هستیم، هواپیماها در آسمان هستند و این باعث می‌شود، برداشت محصولات با خطراتی همراه باشد، با این حال به این شرایط عادت کرده ایم. اسرائیل نمی تواند ما را وادار به ترک زمین و خانه هایمان کند.

لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب الله لبنان ,

رسانه‌های عربی اعداد و ارقامی غیرمستندی درباره خسارات وارد شده از حملات رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند. «عباس الحاج حسن»، وزیر کشاورزی لبنان در این زمینه به خبرگزاری تسنیم، گفت: خسارات گسترده هستند، اما نمی‌توان آن‌ها را دقیق بیان کرد، این موضوع نیازمند عملیات میدانی است و در حال حاضر امکان چنین چیزی به صورت مستقیم وجود ندارد، چرا که گروه‌ها و تیم‌های وزارت کشاورزی و تیم‌های کارشناسی دیگر وزارتخانه‌ها با خطر مواجه می‌شوند.

الحاج حسن با اشاره به اینکه حدود 20 درصد نیاز کشاورزی لبنان از جنوب تامین می شود، اظهار داشت: خسارات امروز جنگل‌ها، مزارع تنباکو، درختان میوه، بخش دامداری و زیرساخت‌های کشاورزی را در برگرفته است. ارزش تولیدات کشاورزی جنوب لبنان در سال گذشته 20 درصد تولید ملی بود که عدد بسیار قابل توجهی است.

لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب الله لبنان ,

وزیر کشاورزی لبنان افزود: تردیدی نیست که در ابتدا متحمل زیان‌هایی شدیم، در نوار مرزی مشخصی به طول 210 کیلومتر در جنوب توسط صهیونیست ها بمباران می‌شود که حدود 54 روستا را در برمی‌گیرد، این 54 روستا تقریبا هر روز بمباران می‌شوند، اما همان طور که در پیروزی سال 2000 بسته های تنباکو به رمز پیروزی در جنوب لبنان مبدل شد، امروز نیز برداشت زیتون نماد ایستادگی جنوبی‌هاست.

لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب الله لبنان ,

اسرائیل که هیچ گاه به معاهدات و توافقنامه‌های بین المللی احترام نگذاشته و در تجاوزش به جنوب لبنان بین هیچ چیز از سنگ و انسان گرفته تا درخت و روستا تمایزی قائل نمی‌شود، در تلاش برای آواره کردن مردم جنوب است که زندگی خود را از طریق کشاورزی در زمین‌شان می‌گذرانند، اما عزم و اراده فرزندان جنوب بر مهاجرت و آوارگی غلبه می کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ