اپل ظاهراً پروژه هدست ویژن پرو ۲ را به‌ حالت تعلیق درآورده است

اقتصاد ایران: به‌ادعای منابع آگاه، اپل فعلاً روی ویژن پرو ۲ کار نمی‌کند و با تمام توان پروژه‌ی مدل ارزان ویژن پرو را پیش می‌برد.

وب‌سایت اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد که اپل توسعه‌ی نسل دوم ویژن پرو را متوقف کرده است تا به‌طور کامل روی عرضه‌ی مدل ارزان‌تری از نسل اول متمرکز شود.

بسیاری از تحلیلگران باور دارند که لاین‌آپ ویژن پرو در آینده به دو بخش تقسیم می‌شود: مدلی با پسوند پرو و مدل دیگری با قیمت ارزان‌تر برای عموم مردم. بر‌اساس ادعای اینفورمیشن، اپل در یک سال اخیر پروژه‌ی ویژن پرو ۲ را از اولویت خارج کرده و کارمندان کمتری را به آن اختصاص داده است.

ظاهراً اپل در ابتدا می‌خواسته است هزینه‌ی قطعات هدستش را در ویژن پرو ۲ کاهش دهد و از نمایشگر ارتقایافته استفاده کند. اپل به حداقل یکی از تأمین‌کنندگانش گفته است که کار روی نسل بعدی هدست ویژن پرو به حالت تعلیق درآمده است؛ اما توسعه‌ی مدل ارزان‌تر با نام «اپل ویژن» ادامه دارد. اپل ویژن قابلیت‌های کمتری از اپل ویژن پرو خواهد داشت.

از قرار معلوم اپل در سال ۲۰۲۲ توسعه‌ی مدل ارزان‌تر ویژن پرو را در قالب پروژه‌ی N109 شروع کرده است. هدف نهایی این است که قیمت هدست مذکور مشابه گران‌ترین مدل آیفون باشد؛ یعنی چیزی در‌حدود ۱٬۶۰۰ دلار. اپل قصد داشت مدل ارزان‌تر هدستش را در پایان سال ۲۰۲۴ عرضه کند؛ اما طبق گزارش اینفورمیشن، تا اوایل سال ۲۰۲۴ هنوز نمونه‌ی اولیه‌ای از هدست جدید آماده نشده بود.

مقاله‌های مرتبط
  • اپل ویژن پرو ۲ نمایشگر فوق‌ پیشرفته با روشنایی چشمگیر خواهد داشت
  • سامسونگ احتمالاً نقش نسبتاً پررنگی در اپل ویژن پرو ۲ خواهد داشت

اپل برای کاهش هزینه‌ی تولید و کاهش قیمت هدست واقعیت مجازی جدیدش با مشکل مواجه شده است و همین موضوع باعث می‌شود که زمان عرضه به اواخر ۲۰۲۵ موکول شود.

اپل در تلاش است که مدل ارزان هدستش را با همان نمایشگر به‌کاررفته در ویژن پرو بسازد و این موضوع مشکل‌ساز است؛ چون نمایشگر ویژن پرو یکی از قطعات گران‌قیمت‌ هدست محسوب می‌شود. احتمالاً مدل ارزان هدست واقعیت مجازی اپل دوربین‌های کمتر و هدبند ساده‌تر و اسپیکرهای کوچک‌تر خواهد داشت. اپل می‌خواهد وزن هدست جدیدش کمتر از ویژن پرو باشد.

اینفورمیشن در بخش پایانی گزارشش می‌نویسد که ممکن است اپل در آینده باردیگر پروژه‌ی ویژن پرو ۲ را ادامه دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ