درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی برای افزایش رفاه مردم و توسعه زیرساخت ها به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: به عنوان مثال درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال به پشتوانه تحقق درآمدهای مالیاتی محقق شده است.

- اخبار سیاسی -

علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره اقدامات انجام شده برای اصلاحات در سیستم مالیات ستانی و اخذ مالیات عادلانه و تاثیر این اقدامات در افزایش رفاه مردم در دولت سیزدهم گفت: یکی از زمینه های فرار مالیاتی در کشور ما خانه های خالی بود که دولت به جدیت برای اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی ورود کرد و زیرساخت اجرای این قانون را فراهم کرد.

علیزاده برمی در ادامه بیان کرد: در همین راستا خانه‌های خالی شناسایی و آنها را در سامانه املاک و اسکان ثبت کردند. این اقدام رو به رشد و همچنان در حال ادامه یافتن است.

این نماینده مجلس دوازدهم با بیان اینکه دولت بعدی باید این کار را دنبال کند ادامه داد: وقتی این طرح دنبال شود دو اتفاق می‌افتد یکی اینکه آن خانه‌های خالی دیگر خالی نمی‌مانند  و صاحبان آن خانه‌ها یا آنها را به فروش می‌گذارند و یا آنها را اجاره می‌دهند. به این وسیله قسمتی از کمبود خانه رفع می‌شود و اگر هم این کار را نکنند باید مالیات آن را پرداخت کنند.

علیزاده برمی بیان کرد: اقدام دیگر مهم دولت سیزدهم که بسیار خوب بود بحث اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و ویلاهای گران قیمت و همچنین خودروهای لوکس بود که آنها باید مالیات سالیانه‌ای را به نسبت نوع ملک، قیمت ملک و نوع خودرو و قیمت آن بپردازند.

نماینده دامغان در مجلس بیان کرد: نتیجه آن این شد که دولت یک جرات بسیار خوبی پیدا کرد که برای اولین بار سهم مالیات از بودجه عمومی کشور که از مالیات تامین می‌شود و معمولاً 22 تا 23 درصد است را به 49 درصد ارتقا دهند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: اگر در بودجه 1403 این موارد محقق شود انقلابی در این حوزه شکل می‌گیرد و برای تامین هزینه‌های دولت نیازی به فروش نفت نداریم. با این اقدام سرمایه‌مان را به فروش می‌رسانیم تا برای هزینه‌های مصرفی خودمان هزینه کنیم.

علیزاده برمی با بیان اینکه برای اجرای عدالت مالیاتی و کاهش فشار از روی طبقات پایین‌تر و طبقات مولد این اقدامات برای عدالت در پرداخت مالیات‌ها انجام شد خاطرنشان کرد: کسانی که درآمد بالاتری دارند باید سهم بیشتری را در پرداخت مالیات‌ها داشته باشند.

نتیجه این اقدام این است که این درآمدهای مالیاتی صرف توسعه آموزش، درمان، بهداشت، امنیت، آبادانی شهرها، توسعه زیرساخت‌ها شود و به این وسیله شاهد رشد و توسعه بیشتر کشور در تمام عرصه‌ها خواهیم بود سنگ بنای این اقدامات را دولت شهید رئیسی گذاشت.

به عنوان مثال رایگان کردن درمان کودکان زیر 7 سال افتتاح چند بیمارستان تخصصی مادر و کودک هزینه کرد در پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، تامین هزینه بیماران تالاسمی و پروانه‌ای همگی از محل همین درآمدهای مالیاتی حاصل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: دولت آینده حتماً باید این اقدامات را در دستور کار خود قرار بدهد و نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی را نیز اعلام کند. اطلاع رسانی به مردم درباره مصارف مالیات خیلی به مردم اطمینان دهنده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ