افشای خشونت گارد ساحلی یونان علیه پناجویان

اقتصاد ایران: رسانه انگلیسی با استناد به نتایج یک تحقیق از خشونت‌های گارد ساحلی یونان علیه پناهجویان و پرتاب کردن عمدی آن‌ها به داخل آب‌های مدیترانه خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی نوشت: نتایج یک تحقیق نشان می دهد که گارد ساحلی یونان مسئول کشته شدن شمار زیادی از مهاجران است. این چیزی است که بی‌بی‌سی بریتانیا در یکی از تحقیقات اخیر خود گزارش داده است. بی‌بی‌سی 15 حادثه را که بین ماه مه 2020 و 2023 رخ داده است، بررسی کرده است. گفته می شود در مجموع 43 نفر در این حوادث کشته شده‌اند.

بی‌بی‌سی تحقیقات "اشپیگل" و سازمان غیرانتفاعی Lighthouse Reports از سال 2022 در این باره را تایید می کند. اشپیگل گزارش جامعی در مورد اقدامات وحشیانه گارد ساحلی یونان علیه پناهجویان ارائه کرده است.

در پنج مورد از این حوادث، کسانی که به دنبال حفاظت بودند گزارش دادند که توسط مقامات یونانی مستقیماً به دریا پرتاب شده اند. به گفته شاهدان عینی، 9 نفر پس از انداخته شدن عمدی در آب جان خود را از دست دادند. همانطور که تحلیل بی بی سی نشان می دهد، این 9 نفر در میان بیش از 40 پناهجویی بودند که گفته می شود به دلیل بیرون راندن از آب های سرزمینی یونان یا بازگشت به دریا پس از رسیدن به جزایر یونان جان خود را از دست داده اند.

در برخی موارد، گفته می شود که مهاجران حتی خود را به سرزمین یونان رسانده و سپس توسط اعضای گارد ساحلی تعقیب شده و به دریا رانده شده‌اند.

مردی از کامرون در این باره به بی‌بی‌سی می گوید که در سپتامبر 2021 زمانی که نیروهای امنیتی او را تعقیب کردند به جزیره ساموس رسید. مرد در تشریح این حمله گفت: به سختی فرود آمده بودیم که پلیس رسید. نیروهای امنیتی لباس سیاه پوشیده بودند، برخی لباس غیرنظامی پوشیده بودند، "آنها هم نقاب زده بودند، فقط چشمانشان را می دیدی."

وی تاکید کرد که سپس او و دو مرد دیگر را سوار قایق گارد ساحلی کردند و به دریا انداختند. به گفته این پناهجوی کامرونی یکی از همکارانش به دلیل اینکه شنا بلد نبود کمک خواست. وی که شاهد ماجرا بود گفت: دست او به آرامی زیر سطح آب لغزید و به زودی کاملاً زیر آب رفت. طبق گفته های خودش، او دوباره توانست به تنهایی تا ساحل شنا کند. هویت دو پناهجوی دیگر هم بعداً توسط گارد ساحلی ترکیه تأیید شد، به این معنی که آنها مردان غرق شده را پیدا کردند.

دولت یونان مدت هاست که متهم به عقب راندن پناهجویان ورودی به ترکیه است که طبق قوانین بین‌المللی اقدامی غیرقانونی است. گارد ساحلی یونان گفته است که قاطعانه تمام اتهامات بی بی سی مبنی بر فعالیت غیرقانونی را رد می کند. مهاجران بارها مقامات را به خشونت و کوتاهی در کمک متهم می کنند.

در چهار مورد دیگر، افرادی که به دنبال حفاظت بودند به بی بی سی گزارش دادند که در جزایر یونان فرود آمدند و سپس در آنجا شکار شدند. در چندین مورد دیگر، مهاجران گفتند که آنها را روی قایق های بادی بدون موتور قرار می دادند که سپس هوا را از دست می دادند یا به نظر می رسید سوراخ دارند.

یونان در کنار ایتالیا و اسپانیا یکی از کشورهای اصلی ورود ده ها هزار پناجو از آفریقا و خاورمیانه است که می خواهند به اروپا بیایند.

وقوع تراژدی پناهندگی دیگری در سواحل ایتالیا

در این میان رسانه ها از وقوع یک سانحه قایق دیگری در میان پناهجویانی که به دنبال حفاظت در مدیترانه مرکزی هستند، خبر داده‌اند.

پناهندگان مکرراً سعی می کنند با قایق از طریق دریای مدیترانه مرکزی به لامپدوزا، مالت، سیسیل یا سرزمین اصلی ایتالیا بروند. این مسئله بسیاری اوقات منجر به تصادفات قایق با تعداد زیادی کشته و مفقودی می شود.

حداقل 11 مهاجر در دو حادثه قایق در دریای مدیترانه جان خود را از دست دادند. همانطور که سازمان امدادرسان آلمانی رششیپ و گارد ساحلی ایتالیا اعلام کردند، این قایق ها در سواحل جزیره لامپدوزا ایتالیا و منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا دچار سانحه شدند. نیروهای امدادی همچنین در جستجوی ده ها مفقود بودند.

رششیپ اعلام کرد، خدمه کشتی موتوری «نادیر» 51 نفر را از یک قایق چوبی بین لیبی و لامپدوزا نجات دادند. بر اساس اطلاعات منتشر شده ده کشته در عرشه پایین قایق که از قبل پر از آب بود نیز وجود داشت.

گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد که دوازده نفر را از یک قایق بادبانی در سواحل کالابریا نجات داده است. یکی از سرنشینان در جریان عملیات نجات جان خود را از دست داد. همانطور که خبرگزاری ایتالیایی آنسا گزارش داد، نیروهای امدادی همچنین به دنبال حدود 50 مفقودی بودند که به گفته بازماندگان، در دریا سقوط کرده بودند.

طبق گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، مدیترانه مرکزی یکی از خطرناک ترین مسیرهای مهاجرت در جهان است. طبق گزارش IOM، تنها در سال 2023، 3155 نفر هنگام فرار از دریای مدیترانه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ