رمز ماندگاری نام شهدا تدوین کتب بر اساس اسناد موثق است

اقتصاد ایران: همدان-مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: رمز ماندگاری نام شهدا و ایثارگران در متون تاریخی، تدوین کتب بر اساس اسناد موثق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی در دیدار با سردار مهدی فرجی دبیر کنگره ملی شهدای استان همدان، ضمن تقدیر از فعالیت‌های کنگره شهدا در شناسایی و گردآوری اسناد و مدارک شهدا و ایثارگران استان همدان افزود: اسناد و مدارک شهدا به عنوان سند افتخار ملت ایران و بخش مهمی از میراث مکتوب کشور باید در بهترین شرایط نگهداری و ضمن انجام امور تخصصی، به تسهیل در اختیار محققان و پژوهشگران قرار گیرند.

وی اضافه کرد: گردآوری اسناد دفاع مقدس بسیار مهم است، اما باید توسط کارشناسان سازماندهی شود و جهت دسترس پذیری کاربران بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی فهرست نویسی و طبقه بندی شود سپس در مخازن امن نگهداری شده و از طریق بسترهای مختلف اطلاع رسانی در دسترس پژوهشگران این حوزه قرار گیرند تا در قالب پژوهش‌ها، کتاب‌ها، مستندها و انواع محصولات علمی، فرهنگی و هنری منتشر و به اشتراک گذاشته شود.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در فعالیت‌های مد نظر دبیرخانه کنگره ملی شهدای استان اضافه کرد: این مدیریت به نمایندگی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راه اندازی کتابخانه تخصصی این دبیرخانه از هیچ کمک و اقدامی فروگذار نخواهد کرد و این مهم با هماهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام خواهد شد.

زارعی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی با محوریت شهیده خواهر دباغ تصریح کرد: ضمن مکاتبه با سازمان‌های دولتی، آموزشی و درمانی از طریق کتابخانه ملی ایران به دنبال گردآوری اسناد مرتبط با خواهر دباغ هستیم تا همزمان با تجمیع اسناد در آرشیو ملی ایران، در جهت فعالیت‌های علمی و پژوهشی کنگره در اختیار پژوهشگران قرار گیرند.

وی از همه هم استانی‌ها درخواست کرد هرگونه اسناد، عکس، فیلم، صوت، خاطرات و منابع اطلاعاتی از شهیده خواهر دباغ (مرضیه حدیدچی) در اختیار دارند به مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور برای ثبت در آرشیو ملی ایران اهدا کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ