جلیلی: نگاه به قله‌ها به معنای این نیست که مشکلات را نبینیم

اقتصاد ایران: سعید جلیلی گفت: مسیر انقلاب اسلامی به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند به قله نگاه می‌کند. نگاه به قله‌ها به معنای این نیست که مشکلات را نبینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ظهر سه‌شنبه در مجتمع سرچشمه دیدار کرد.

سعید جلیلی گفت: ما در یک موقعیت بزنگاهی حساس هستیم. اگر ادعا داریم انقلاب اسلامی یک انتخاب بزرگ برای ملت ما بود و در ۴۵ سال تندباد حوادث بر ما گذشت و مردم توانستند حادثه‌ها را تبدیل به حماسه کنند. امروز. یک وظیفه بزرگ بر دوش همه ماست. آن وظیفه این است که مسیر انقلاب اسلامی به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند به قله نگاه می‌کند. نگاه به قله‌ها به معنای این نیست که مشکلات را نبینیم، بلکه باید تلاش جدی برای برطرف کردن ضعف‌ها داشته باشیم. ثمره یک جهان فرصت باید یک ایران جهش باشد. بنابراین ما زمان نداریم و باید زمان را درک کنیم و با برنامه و با قدرت و سرعت حرکت کنیم. اگر می‌خواهیم از فرصت‌ها جهش بسازیم ضرورت دارد که تمام آحاد جمعیت کشور را پای کار بیاوریم. دولتی باید سرکار بیاید که بتواند بستر ایفای نقش پرشکوه برای هر ایرانی را فراهم کند.

در این بزنگاه تاریخی برخی فرصت‌ها برایمان پیش آمده که پدران ما آرزویش را داشتند
وی افزود: ما امروز در یک نقطه بزنگاهی تمدنی تاریخی هستیم که فرصت‌های بی‌نظیر برای ملت ما فراهم است و این اقتضائش این است که اگر ادعا داریم که در مسیر انقلاب هستیم، هیچکدام از فرصت‌ها را از دست ندهیم. شعار باید عصاره برنامه باشد. اگر از یک جهان فرصت حرف می‌زنیم، این مصادیق مختلف در زمینه‌های سیاست و اقتصاد و فرهنگ و… دارد.

جلیلی گفت: باید بتوانیم از فرصت‌ها به حدی استفاده کنیم تا مردم ما بتوانند آن را احساس کنند. در این بزنگاه تاریخی برخی فرصت‌ها برایمان پیش آمده که پدران ما آرزویش را داشتند. مثل نقاط عطف سیاسی و علمی و….

امروز کشور ما به برکت انقلاب اسلامی فرصت‌هایی دارد که می‌تواند به برکت آن فرصت‌ها در بزنگاه حضور فعال داشته باشد. اگر می‌خواهیم به هدف والا دست پیدا کنیم نقش مجلس بسیار پررنگ است. مجلس می‌تواند مکمل، رافع نقص‌ها، و پشتیبان دولت باشند. قوه مقننه و قضائیه برای قوه مجریه دو بال است که می‌تواند جهان فرصت را پای کار بیاورد.

سهم هر دانشگاه در اشتغال و ارزیابی کشور چقدر است؟

وی افزود: دولت باید بتواند تصمیم صحیح و به موقع بگیرد و این نیاز دارد به کمک مجلس. همزمانی برنامه توسعه هفتم و تشکیل دولت و مجلس جدید شرایطی را ایجاد می‌کند که باید با وفاق ملی کشور را جهش داد. و این نیاز دارد به دوری از تردید و تزلزل در تصمیمات. و یکی از الزامات این همکاری دولت و مجلس است و لازمه آن تشکیل جلسات مشترکی اینکه بتوانیم هدف مشترک مشخص کنیم. ده روز تا انتخابات فاصله داریم و باید حرکتی را شروع کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌هایی که در کشور داریم را شکوفا کنیم.
مثلاً در روستاهای ما جمعیت زیادی داریم که غالباً آب و برق و اینترنت و جاده و… دارند. هر روستا باید تبدیل شود به محلی برای اشتغال و ارزآوری و سلولی برای جهش کشور.

او ادامه داد: امروز جوان ما که در دانشگاه درس خوانده نباید دغدغه آینده داشته باشد. باید برای هر دانشگاه یک مأموریت تعریف شود. اگر از رشد هشت درصد حرف می‌زنیم باید سهم هر دانشگاه در این رشد مشخص شود. سهم هر دانشگاه در اشتغال و ارزیابی کشور چقدر است؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ