دو خواسته زنوزی از مسئولان استانی/ تراکتور همچنان در انتظار

اقتصاد ایران: مالک باشگاه تراکتور تبریز در جلسه با مسئولان استان آذربایجان شرقی دو خواسته اصلی برای ادامه تیمداری مطرح کرده است.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، این روزها خبرهای خوبی از تیم فوتبال تراکتور به گوش نمی‌رسد. بیش از یک ماه از فراخوان واگذاری این باشگاه سپری شده ولی کسی پا پیش نگذاشته و زنوزی هم تا اینجای کار از مواضعش کوتاه نیامده است. طولانی شدن روند فعلی و تداوم تعلیق فعالیت‌های باشگاه در برهه‌ای که اکثر تیم‌ها دنبال مذاکره برای تمدید یا جذب بازیکن هستند، فرضیه «تشریفاتی بودن فروش تراکتور» را هر روز کمرنگ‌تر کرده و بر نگرانی هواداران و‌ بلاتکلیفی بیشتر دامن می‌زند.

جلسات مسئولان آذربایجان شرقی با زنوزی تاکنون خروجی و‌ توافقی به همراه نداشته اما آنچه مسلم است اینکه مسئولان استانی به خوبی می‌دانند باشگاهداری در فوتبال ایران نه برای بخش دولتی جذاب است نه بخش خصوصی. از طرف دیگر خودشان هم بودجه و امکانات لازم برای بستن تیمی که هواداران را راضی کند، ندارند.

مسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی همچنان به برگزاری جلسه با محمدرضا زنوزی امیدوارند تا وی را متقاعد به تداوم تیمداری کنند.  جلساتی که تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و صرفاً باعث ادامه یافتن موضوع و نگرانی بیشتر هواداران شده است.

*زنوزی فعلاً زیر بار باشگاهداری نمی‌رود! 

طبق پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از منابع موثق، محمدرضا زنوزی درخواست مسئولان برای تداوم باشگاهداری را با توجه به شرایط موجود رد کرده است. به زعم او موفقیت تراکتور در فضای پُرتنش اطراف باشگاه که به صورت عامدانه از سوی برخی افراد ایجاد شده، ممکن نبوده و با شرایط کنونی قصدی برای هزینه کردن در تراکتور ندارد.

*زنوزی حق تراکتور را از صداوسیما می‌خواهد!

مالک باشگاه تراکتور در این جلسات به موانع موجود بر سر راه تیم‌های خصوصی هم اشاره کرد و مدعی شده «صدا و سیمای آذربایجان شرقی از بابت پخش  بازی‌های تراکتور میلیاردها تومان درآمدزایی می‌کند، ولی حق باشگاه را پرداخت نمی‌کند». موضوعی که سال‌هاست در فوتبال ایران مطرح شده ولی تاکنون کسی برای گرفتن حق فوتبال پا پیش نگذاشته است.

زنوزی اعلام کرده «اگر فعالیت تراکتور تحت مالکیت وی ادامه داشت، شرط ورود دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه، انعقاد قرارداد مستقیم صداوسیما با باشگاه بود.» تحقق این تهدید موضوعی است که می‌تواند فوتبال ایران را وارد چالش جدی کند.

*درخواست‌های اقتصادی و معافیت مالیاتی تراکتور صحت ندارد

برخلاف برخی‌ها گمانه‌زنی‌ها که مدعی هستند زنوزی از مسئولان آذربایجان شرقی امتیازهای اقتصادی خواسته و به نوعی از تراکتور به عنوان ابزار برای منافع خود استفاده می‌کند؛ منابع مختلف این موضوع را تکذیب کردند.
 
براساس آنچه در فضای مجازی می‌گویند، بخشودگی مالیاتی یکی دیگر از درخواست‌های زنوزی بوده که البته این موضوع هم تکذیب شد. تنها موضوع مطرح شده درخصوص مالیات، مربوط به عدم شناسایی مبالغ پرداختی از سوی شرکت هواپیمایی آتا به عنوان اسپانسر به باشگاه تراکتور در هزینه‌های این شرکت است که به نوعی موجب شده برای یک مبلغ مشخص، دوبار مالیات پرداخت شود! همچنین برخورداری از امتیاز پرداخت اقساطی مالیات که رویه‌ای مرسوم در امور مالیاتی شرکت‌ها است.

به‌هرحال آنچه از شرایط کنونی تراکتور می‌توان ارزیابی کرد، تداوم بلاتکلیفی به ضرر این باشگاه است و مسئولان امر باید برای حل مسائل موجود اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ