چه زمانی به وکیل چک مراجعه کنیم؟ (وکیل چک و سفته در تهران)

اقتصاد ایران: چک و سفته به‌عنوان ابزارهای تبادلات مالی، در تعاملات تجاری و اقتصادی استفاده گسترده‌ای دارند؛ اما ممکن است در برخی موارد، مشکلاتی در زمینه پرداخت چک یا سفته به وجود آید که در این مواقع نیازمند مشاوره حقوقی هستید.

به‌طور مثال بررسی مواردی مانند ابطال چک، مطالبه وجه چک، چک برگشتی، چک استردادی و وصول چک و سفته نیازمند بهره‌مندی از یک وکیل چک و سفته ماهر و باتجربه است، این وکلا مشکلات مربوط به پرداخت چک و سفته را با بررسی اعتبار اسناد و انجام رویه‌های قضایی در این زمینه با توجه به تخصص و تجربه خود حل و فصل می‌کنند.

وکیل چک و سفته کیست؟

وکیل سفته و چک شخصی متخصص در زمینه حقوق تجاری و مالی است که مسئولیت‌هایی را در زمینه پرونده‌های چک و سفته بر عهده دارد. چنین وکیلی قادر است در تمامی مراحل پرونده‌های مختلف چک، ازجمله استرداد چک، مطالبه وجه چک، دفاع در پرونده‌های چک و سفته، اعسار و تقسیط محکوم به ورود ثالث و… مشکلات شما را حل نماید.

شما برای اطلاع از نحوه صدور اسناد مالی، اینکه چه زمانی چک یا سفته‌ای که در اختیاردارید وصول کنید یا اگر چک وصول نشود چگونه آن را برگشت بزنید به مشاوره حقوقی با یک وکیل چک و سفته نیاز دارید.

دعاوی مربوط به چک و سفته شامل چه مواردی است؟

  • ابطال چک
  • چک کیفری
  • استرداد لاشه چک
  • مطالبه وجه چک و سفته
  • مرور زمان در دعاوی چک
  • خسارات قانونی قابل مطالبه
  • چک ضمانت و سوءاستفاده از آن
  • سوءاستفاده از سفید مهر و سفید امضا

چه زمانی به وکیل چک مراجعه کنیم؟ (وکیل چک و سفته در تهران)

وکیل چک چه وظایفی دارد؟ چه زمانی نیازمند مراجعه به وکیل چک هستیم؟

برخی از مواردی که در زمینه مشکلات چک باید از مشاوره وکیل کمک بگیریم را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • ابطال چک برگشتی: در مواقعی که چکی برگشتی شده و یا به دلایل دیگری مانند تقلب نامعتبر شده باشد، ابطال آن از طریق دادگاه انجام می‌شود. در این صورت بهتر است از مشاوره با یک وکیل چک و سفته استفاده کنید.
  • چک تضمینی: چک تضمینی به‌عنوان تضمینی در قبال پرداخت یک بدهی صادر می‌شود. وکیل پایه یک باید به دادگاه، درخواست تحویل چک را ارائه کند و در صورت برگشت چک، از آن برای پرداخت بدهی استفاده کند.
    امور قراردادی: زمانی که قرارداد مالی بیش شما و طرف دیگر بسته می‌شود، معمولاً از چک و سفته برای ضمانت و تعهد قرارداد استفاده می‌شود. در این حالت بهتر است با یک وکیل چک و سفته مشورت شود تا بهترین شرایط در قرارداد شما در نظر گرفته شود.
  • چک استردادی:‌ زمانی که چک صادرشده در اختیار صاحب حساب نباشد و یا به هر دلیل استرداد شود، وکیل باید بر اساس شواهد، مبلغ چک را به صاحب حساب برگرداند.
  • چک بدون معرف: گاهی در چک نام صاحب حساب یا گیرنده مشخص نیست، وکیل چک باید برای استرداد چک، بر اساس قوانین و شواهد مربوطه، نام گیرنده و صاحب حساب را تعیین نماید.
  • مطالبه وجه چک: چنانچه برای شما چکی صادرشده اما پول آن پرداخت‌نشده در این حالت می‌توانید با مشاوره با یک وکیل چک و سفته درخواست مطالبه وجه چک را تنظیم کنید و به دادگاه ارائه دهید.

وکلای متعددی در زمینه مشاوره حقوقی چک و سفته به‌صورت رایگان تلفنی و آنلاین فعالیت می‌کنند. یکی از مجموعه‌های معتبر در این زمینه گروه وکلای ایران دادگستر با ۲۵ سال سابقه مفید و روزمه درخشان است. مجموعه ایران دادگستر زیر نظر دکتر حسین حاجیانی، وکیل دادگستری باتجربه ده‌ها پرونده در زمینه چک و سفته انتخابی مناسب برای مشاوره حقوقی چک و سفته محسوب می‌شود.

چه زمانی به وکیل چک مراجعه کنیم؟ (وکیل چک و سفته در تهران)

وکیل چک صیادی چیست؟

چک صیادی نسل جدید چک‌های بانکی که از سال ۱۴۰۰ وارد معاملات مردم شد. در این‌گونه چک‌ها که از اهمیت بالایی برخوردارند شناسه 16 صیاد قرار می‌گیرند که درنتیجه پیگیری آن بسیار راحت‌تر است. به همین امکان کلاهبرداری از طریق چک صیادی بسیار کم است.

برای صدور چک صیادی اشخاص حقیقی باید یک حساب سپرده با مبلغ 5 میلیون تومان داشته، دست‌کم دو سال حساب جاری در بانک موردنظر افتتاح کرده باشند و محل سکونت و محل کار ثابتی داشته باشند؛ اما صدور چک صیادی برای اشخاص حقوقی متفاوت است، اشخاص حقوقی باید سابقه کاری بالای ده سال و داشتن حساب جاری یک ساله، سپرده بلندمدت با موجودی 50 میلیون تومان داشته باشند.

وکیل سفته

سفته نوشته‌ای است که به‌وسیله آن فرد متعهد می‌شود در زمانی معین، مبلغ مشخصی را به فردی که در سفته نام آن ذکرشده است تحویل بدهد. با توجه عدم نقدینگی در جامعه بسیاری از افراد از سفته استفاده می‌کنند؛ اما سفته می‌تواند مشکلات جدی برای فرد به وجود بیاورد.

برای پیشگیری از مشکلات در این زمینه، توجه کنید که سفته باید دارای امضای تعهد تعیین‌کننده، مبلغ تعهد شده، تاریخ و گیرنده وجه باشد. وکیل چک در تهران و همچنین وکلای مشکلات مربوط به سفته می‌توانند در این حوزه مشاوره‌های تخصصی به شما ارائه کنند.

وکیل چک و سفته باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

وکیل مالی یا چک، سفته و اسناد تجاری، وکیلی است که به‌طور تخصصی در زمینه دعاوی مالی اسناد تجاری فعالیت دارد و می‌تواند در زمینه مطالبه وجه چک و سفته، مطالبه وجه بر مبنای رسید عادی، مطالبه ثمن معامله، صدور قرار تأمین خواسته، فک رهن و … فعالیت نماید. یک وکیل چک و سفته‌ی ماهر باید در زمینه‌های زیر تسلط کامل داشته باشد:‌

  • فرایند صدور قرار تأمین خواسته و نحوه توقیف اموال.
  • دفاع مدبرانه در جلسه دادگاه و پیگیری مناسب پرونده.
  • انواع اسناد تجاری و رسمی نظیر چک، سفته، برات، برگه سهام.
  • مهارت دفاع در چک کیفری و جلوگیری از حقوقی شدن چک.

چه زمانی به وکیل چک مراجعه کنیم؟ (وکیل چک و سفته در تهران)

وصول چک و سفته

وصول چک به دو صورت حقوقی و کیفری انجام می‌شود. در دعوای کیفری، از زمان سررسید تا 6 ماه می‌تواند چک را برگشت بزند و از زمان برگشت تا 6 ماه دیگر می‌تواند طرح دعوی کند و بعدازآنقضای مدت، دعوای کیفری ساقط می‌شود. نکته مهم در دعوای کیفری این است که شاکی باید اثبات کند چک به‌روز صادرشده است یا وعده‌دار نبوده است وگرنه دعوای کیفری ساقط می‌شود.

وصول چک در دعوای حقوقی از روش تقدیم دادخواست به دادگاه حقوقی و تقاضای توقیف اموال در زمان دادخواست یا بعدازآن است. اگر مالی نداشته باشد بعد از صدور حکم در مرحله اجرا، دستور جلب صادر می‌شود.
اما برای وصول سفته با توجه به اینکه از اسناد تجاری است، اگر در مدت‌زمان 10 روز از سررسید موجب واخواست شود، از مزیت‌های قانونی برخوردار بوده و در غیر این صورت از مزایای قانونی برخوردار نخواهد بود.

هزینه وکیل برای چک برگشتی و سفته

نوع پرونده، مبلغ چک، سختی کار، تلاش وکیل،‌ تخصص و سابقه وکیل در تعیین هزینه مؤثر است. همچنین توجه داشته باشید که چک جز اسناد تجاری است ازاین‌رو نیازمند ابطال تمبر و پرداخت مالیات بالا برای وکلا است، بنابراین حق‌الوکاله آن‌ها بر اساس مبلغ مندرج در چک تعیین می‌شود که عموماً چیزی حدود سه الی ده درصد از مبلغ درج‌شده در چک است.

خدمات وکالت سفته و چک در تهران

در این میان گروه وکلای ایران دادگستر در تهران با داشتن تجربه تخصصی در زمینه وکالت چک و سفته برترین انتخاب است. گروه ایران دادگستر با نظارت دکتر حسین حاجیانی ضمن ارائه جلسات مشاوره رایگان به‌صورت حضوری و آنلاین، پرونده شما را موردبررسی قرار داده و با مناسب‌ترین تعرفه مشکل شما را حل‌وفصل می‌نماید. برای ارتباط با مشاورین گروه وکلا ایران دادگستر با شماره 09173753621 تماس حاصل کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ