برگزاری ۴۳۸مراسم شاخص غدیر در آذربایجان غربی/ ۳۳۳موکب برپا می شود

اقتصاد ایران: ارومیه -معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری ۴۳۸ مراسم شاخص با هدف بزرگداشت عید غدیر در استان خبر داد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- سکینه اسمی: این روزها گوشه گوشه‌ی شهرهای آذربایجان غربی رنگ و بوی غدیری گرفته و هر کس به سهم مهیای برگزاری جشن باشکوه برای عید غدیر بوده و به استقبال این روز مهم و تاریخی می‌رود.

به‌مناسبت این عید فرخنده و بزرگ، برنامه‌ریزی‌های متعددی در تمام نقاط آذربایجان غربی اعم از شهرها و روستاها و بخش‌ها از جمله پرده خوانی، اطعام غدیری، ایستگاه صلواتی و برپایی موکب، مسابقات و جشن‌های فرهنگی، هنری، میهمانی یک کیلومتری و … تدارک دیده شده است که اوج این برنامه‌ها در روز عید غدیر خواهند بود.

۱۳۲ جشن تجمیعی عید غدیر در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در تشریح برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر در گفت و گو با خبرنگار مهر از برگزاری ۱۳۲ جشن تجمیعی عید غدیر در استان خبر داد و گفت: همچنین در استان ۴۳۸ مراسم شاخص برای بزرگداشت سالروز واقعه غدیر برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام رحمان خضرلو با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری جشن یک کیلومتری غدیر در ارومیه گفت: تمامی جشن‌ها و مراسم غدیر با رویکرد مردمی در استان برگزار می‌شود.

وی از تدارک اطعام غدیری در استان نیز خبر داد و گفت: در این راستا در قالب پویش اطعام غدیری بیش از ۴۲۱ هزار پرس اطعام غدیر برنامه ریزی شده است که در مناطق مختلف شهری و روستایی استان طبخ و توزیع خواهد شد و در مراکز شهرستان‌ها نیز در یک برنامه منسجم سفر اطعام غدیری پهن خواهد شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تشکیل ستادهای مردمی غدیر، احصاء و حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های مردمی، برگزاری جلسات متعدد با فعالین مردمی غدیر و هیأت مذهبی و …، تبلیغ، اطلاع رسانی و پوشش رسانه‌ای مراسم، تهیه فتوکامنت های ذکر فضائل حضرت علی (ع) را از برنامه‌های این اداره کل برای بزرگداشت عید غدیر برشمرد.

حجت الاسلام خضرلو، تولید و نشر پوسترهای معرفتی دهه ولایت و امامت، برگزاری جشن برای نوجوانان و جوانان، راه اندازی پویش مثل علی عاشق نبی، برپایی جشن‌های تجمیعی، حمایت و راهبری هیأت مذهبی برای برگزاری مراسم هر هیئت یک مراسم و نشر محتوای تبلیغی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

۳۳۳ موکب و ایستگاه صلواتی همزمان با غدیر در آذربایجان غربی برپا می‌شود

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برپایی ۳۳۳ موکب و ایستگاه صلواتی همزمان با عید غدیر در استان خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها و موکب ها توسط خیران، مردم، هیئت‌های مذهبی و… برپا و اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محوری این مناسبت در ارومیه، میهمانی یک کیلومتری با برگزاری ده‌ها غرفه به مدت ۲ روز در خیابان شهید سلیمانی است، اضافه کرد: امسال دو جشن یک کیلومتری در محل خیابان شهید سلیمانی و پارک ائللر باغی ارومیه با حضور ۴۵ غرفه برای ارائه خدمات پذیرایی خواهد بود.

حجت الاسلام خضرلو با اشاره اجرای برنامه‌های معرفتی و پرده خوانی غدیر و … در سطح استان برای گروه سنی بزرگسالان و نوجوانان، اظهار کرد: تبیین جایگاه این روز عظیم در جامعه اسلامی امروز از مهمترین ضرورت‌ها است و ذکر فضائل حضرت امیرالمومنین (ع) و مبانی غدیر مهمترین رسالت ما در این ایام باید باشد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اجتماع بزرگ اهل سنت، برگزاری اجتماع بزرگ دسته‌های عزاداری، راه اندازی پویش خانه علوی، محله علوی و اطعام علوی و تجلیل از برگزیدگان، فعالیت و اجرای برنامه توسط اقلیت دینی، پویش ختم قرآن و صلوات در خانه‌های قرآنی از برنامه‌هایی است که همزمان با عید غدیر در استان برگزار می‌شود.

برگزاری پویش ۱۱۰ دیگ اطعام غدیری در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای پویش ۱۱۰ دیگ اطعام غدیری در استان افزود: در این راستا بیش از ۴۲۱ هزار پرس اطعام غدیر برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از برگزاری جشن ۵ روزه غدیر برای نوجوانان دختر و بانوان در پارک بانوان ارومیه خبر داد و افزود: در قالب این جشن ۵ روزه برای بانوان برنامه‌های متعددی از جمله تئاتربرای کودکان، گروه‌های سرود، قرائت قرآن ویژه نوجوانان، نقاشی، پازل، مداحی، کیک آرایی، پرداه خوانی و … تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام خضرلو به لزوم خطبه‌خوانی غدیر تاکید و اجرای پویش‌های مختلف مردمی با هدف ذکر فضائل حضرت علی (ع) را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این مناسبت مهم عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف و رسالت‌های امروز ما پررنگ کردن نمادهای اهل بیت (ع) در جامعه است.

۱۲۰ کانون فرهنگی، تبلیغی آذربایجان غربی میزبان برنامه‌های غدیری

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های غدیر در کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان گفت: در این راستا هر کانوان یک برنامه ویژه ۱۲۰ کانون فرهنگی و تبلیغی در استان نیز میزبان برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر خواهد بود.

حجت الاسلام خضرلو با اشاربه راه اندازی پویش زیباترین جمله برای غدیر در استان گفت: در این زمینه این پویش تحت عنوان زیباترین جمله برای غدیر و اجرای آن توسط روحانیون در سطح مساجد استان اجرا می‌شود.

وی از مشارکت ۸۰ مؤسسه فرهنگی و قرآنی در اجرای برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر خبر داد و گفت: ۸۰ مؤسسه فرهنگی و قرآنی اقدام به ویژه برنامه‌های متعدد در زمینه بزرگداشت واقعه غدیر می‌کنند.

حجت الاسلام خضرلو گفت: روایت کردن اتفاقات، مهم‌تر از اجرای برنامه‌هاست و باید جوانان را برای روایات گری حرکت‌های انقلابی و دینی پای کار بیاوریم و تبلیغات اسلامی این آمادگی را برای آموزش آن‌ها اعلام می‌دارد چراکه باید خوبی‌ها را نشر بدهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ