اجرای ۴۰ پروژه راهداری در قالب پویش چله خدمت

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل قصد دارد به نیابت از شهدای خدمت ۴۰ نوع خدمت در استان ارائه کند که تاکنون ۲۷ مورد به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله غلامی صبح سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به گستردگی حوزه کاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اظهار کرد: این اداره‌کل به صورت سالانه مورد ارزیابی درون سازمان و درون استانی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل در سال ۱۴۰۰ از ۳۵ استان کشور در رتبه ۳۳ قرار داشت اما این رتبه در سال ۱۴۰۱ به ۲۹ کشور و در سال ۱۴۰۲ نیز به ۲۲ در کشور رسید، در سال جاری نیز هدف‌گذاری برای قرارگیری در جمع ۱۵ استان اول کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای پویش چله خدمت در کشور و چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این پویش قصد دارد به نیابت از شهدای خدمت ۴۰ نوع خدمت در ۴۰ نقطه از استان را ارائه کند و نکته مهم در خصوص این خدمات ماندگاری اثر آن‌ها برای مردم است.

غلامی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷ مورد از ۴۰ خدمت ذکر شده در چهارمحال و بختیاری به مرحله اجرا درآمده است، عنوان کرد: عمده این خدمات مربوط به حوزه طرح‌های روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای پویش چله خدمت در استان ادامه آسفالت هشت کیلومتر از محور لندی بود که ۳۳ کیلومتر از این مسیر نیز سال گذشته انجام شده بود و این محور طی یک تا دو هفته آینده کامل خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل آسفالت محور ارمند در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده اجرای آسفالت مسیر روستای مرادآباد، یکی از دور افتاده‌ترین نقاط در شهرستان اردل است، این پروژه که با اعتبار بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال انجام شد دارای دو کیلومتر طول و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و پیش‌بینی می‌شود در هفته نخست تیرماه به بهره‌برداری برسد.

غلامی یادآور شد: رفع نقطه حادثه‌خیز چله‌گاه در محور لردگان و فلارد، اجرای پل لوله‌ای مقابل قطب صنعتی جهت رفع نقطه آبگیر در ورودی شهر شهرکرد و آغاز عملیات روکش آسفالت محور صمصامی-کوهرنگ به طول ۶/۵ کیلومتر با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از دیگر خدمات ارائه شده در استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری فعالیت‌ها در حوزه مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی را با مشارکت سرمایه‌گذار و بخش خصوصی دانست و بیان کرد: در محور شهرکرد-چلگرد کلنگ‌زنی یک مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی با مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵۰ مترمربع با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی انجام شد و تعداد مجتمع‌های در حال ساخت در این استان به ۲۰ عدد رسید.

وی با اشاره به شرایط پل دشتی سامان و مشکلاتی که برای اهالی منطقه و مسافران به همراه داشت، افزود: ترمیم و مرمت این پل یکی از مطالبات مهم مردم سامان بود که در قالب پویش چله خدمت و با اعتباری بالغ‌بر ۵.۲ میلیارد ریال انجام شد.

غلامی ادامه داد: در ادامه خدمات ارائه شده، عملیات رفع نقاط پرحادثه پیچ شوراب صغیر در شهرستان سامان به طول دو کیلومتر و با اعتبار ۶ میلیارد تومان آغاز شده است همچنین با توجه به اینکه ۱۳ مورد از ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز کشور در چهارمحال و بختیاری وجود دارد رفع این نقاط در دستور کار قرار گرفت و هفت مورد از آن‌ها رفع شد، مابقی نقاط نیز در سال جاری اصلاح خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث ساختمان پلیس راه کوهرنگ-مسجدسلیمان در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و اعتبار ۱۴ میلیارد از سال گذشته تاکید کرد: این مرکز به زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به بهسازی مسیر روستای ده‌چشمه به گوشه، عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در پویش چله خدمت در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت ادامه روکش آسفالت محور شهرکرد-هفشجان است.

غلامی اضافه کرد: روشنایی گردنه گوشنگلی با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال یکی دیگر از پروژه‌های در حال انجام توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری است که طی سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید همچنین تعریض پل و احداث دیوار حایل روستای زرین‌درخت با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و آسفالت محور جوانمردی از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این سازمان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از تکمیل آسفالت محور حسین‌آباد-نازی در کوهرنگ به طول هفت کیلومتر و اعتبار اولیه بیش از ۲۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت: احداث سوله خودنگهدار جهت نگهداری شن و نمک از سال گذشته با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و زیربنای ۳۶۰ مترمربع آغاز شد و طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تعریض پل‌های کمربندی آلیکوه در اردل با اعتبار ۸ میلیارد ریال، تعمیرات پل احمدآباد در شهرستان لردگان در محور لردگان به سردشت با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و نصب دوربین ثبت تخلف در پیچ پرحادثه کارخانه آسفالت خوزستان را از دیگر خدمات ارائه شده در پویش خدمت به مردم استان چهارمحال و بختیاری برشمرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ