یارانه نقدی در دولت شهید رییسی ۹ برابر شد

اقتصاد ایران: بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: یارانه نقدی در دولت آقای رئیسی ۹ برابر شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری که با حضور مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی و بهرام عین اللهی وضعیت بهداشت درمان آموزش پزشکی، برگزار شد، گفت: از امروز طی سلسله نشست‌های خبری به غیر از روزهای تعطیل، حوزه‌های عملکرد کمتر از سه سال دولت را در خدمت همکاران عزیزان مردم به صورت گزارشی از دولت خدمت شهید آیت الله رئیسی، ارائه می‌کنیم.

وی افزود: در طول سه سال این دولت شورای عالی سلامت که در ۱۰ سال قبل از آن یک جلسه هم تشکیل جلسه نداده بود، سه جلسه به صورت سالانه با حضور شخص رئیس جمهور داشت. همچنین رایگان شدن خدمات سلامت و بهداشت کودکان به ویژه برای مناطق دور افتاده انجام شد.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه اشتغال نیز باید بگویم جلسات قابل توجهی با حضور شخص رئیس جمهور شهید برگزار می‌شد که نشان از اهمیت ایشان برای حوزه سلامت و نیز اشتغال و رفاه مردم بود. به گونه‌ای که یارانه نقدی در دولت آقای رئیسی ۹ برابر شد.

مرتضوی: بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شد
در ادامه این نشست مشترک، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به بیان گزارشی از عملکرد دولت پرداخت و گفت: امیدوارم رسانه‌ها و قلم خبرنگاران توان ابلاغ خدمات دولت سیزدهم مخصوصاً شهید آیت الله رئیسی را داشته باشد.

وی افزود: برای اولین بار توانستیم کل بدهی‌های تأمین اجتماعی را به مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌ها پرداخت کنیم که بسیار زیاد و حدود ۲۰۰ همت بود. همچنین پرداخت‌های موضوع همسان سازی‌ها بازنشستگان کشوری انجام شد و نیز برای بازنشستگان تأمین اجتماعی هم سازوکارهای لازم را در حال رصد و بررسی هستیم که ان‌شاءالله پرداخت خواهد شد.

مرتضوی تاکید کرد: در این سه سال، بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد که با توجه به افزایش جمعیت کار کشور شاهد کاهش ۱/۲ درصدی نرخ بیکاری بودیم که در طول چند دهه اخیر برای اولین بار است که نرخ بیکاری به کانال ۸ و پایین‌تر کانال ۸ خواهد رسید.

در خصوص اشتغال دانشگاهی اذعان کرد: کاهش ۲٫۴ درصدی نرخ بیکاری از جمعیت فارغ التحصیلان آموزش عالی از دولت سیزدهم تاکنون و ابلاغ و توزیع ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی و خدمات، اعم از تبصره ۱۶ و ۱۸ و سایر منابعی که وجود داشت برای اشتغال روستایی و مشاغل خانگی انجام شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ