واتساپ به‌زودی انتقال چت‌ها به گوشی جدید را بدون نیاز به گوگل درایو انجام می‌دهد

اقتصاد ایران: ظاهراً واتساپ قصد دارد روش آزاردهنده‌ی انتقال چت‌های قدیمی با استفاده از گوگل‌ درایو به گوشی جدید را متحول کند.

نسخه‌ی جدید بتای واتساپ منتشر شده است که در آن برای انتقال سابقه‌ی چت‌ها به گوشی اندرویدی دیگر، نیازی به گوگل درایو نیست.

یکی از آزاردهنده‌ترین مسائل استفاده از واتساپ در اندروید، اجبار به استفاده از فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو برای نگه‌داشتن سابقه‌ی چت‌ها هنگام تعویض گوشی است.

با اینکه واتساپ پروسه‌ی انتقال چت‌ها با استفاده از گوگل درایو را تسهیل کرده بود، اما همچنان به‌روزرسانی دستی مکالمات در حساب گوگل درایو دردسرساز و آزاردهنده بود.

در نسخه‌ی ۲٫۲۴٫۹٫۱۹ واتساپ، قابلیت جدیدی برای انتقال چت با استفاده از کد QR برای ارسال اطلاعات در حال پیاده‌سازی است. هنگام تعویض گوشی، واتساپ یک کد QR را روی گوشی قدیمی که هنوز همه‌ی اطلاعات کاربر روی آن قرار دارد، نمایش می‌دهد. با اسکن شدن این کد از طریق گوشی جدید، اطلاعات چت منتقل خواهد شد.

قابلیت انتقال سوابق چت به گوشی جدید با اسکن QR کد در واتساپ

ظاهراً استفاده از کد QR ساده‌تر از گوگل درایو خواهد بود و بسته به حجم سابقه‌ی چت کاربر، احتمالاً زمان بیشتری برای انتقال اطلاعات نیاز باشد. هنوز مشخص نیست که آیا هر دو گوشی باید وارد حساب کاربری شوند یا اینکه کد QR به‌عنوان ابزاری برای ورود به حساب کاربری در گوشی جدید عمل می‌کند.

مقالات مرتبط
  • واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
  • برقراری تماس ویدیویی ۳۲ نفره در واتساپ امکان‌پذیر شد

ظاهراً روش جدید واتساپ با روش انتقال چت بین iOS و اندروید که برای کارکرد صحیح به اتصال فیزیکی کابل نیاز دارد، متفاوت است.

فرایند انتقال با کابل راحت اما کمی زمان‌بر است و ابزار انتقال جدید در این نسخه‌ی بتا می‌تواند از انتقال با کابل سریع‌تر عمل کند.

در حال حاضر به‌دلیل تکمیل ظرفیت، استفاده از این نسخه‌ی بتا برای کاربران جدید امکان‌پذیر نیست؛ اما با گذر زمان احتمالاً شاهد ارائه‌ی به‌روزرسانی رسمی قابلیت مورد بحث باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ