ایلان ماسک حقوق نجومی می‌گیرد

اقتصاد ایران: چند روز پس از آنکه سهام داران به تصویب توافقنامه ای برای پرداخت بسته پاداش و دستمزد ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک رای دادند، تسلا تلاش جدیدی را برای بازگرداندن دستمزد نجومی ایلان ماسک آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک پست، در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی کاتلین مک کورمیک قاضی دادگاهی در دلاور بسته پاداش و دستمزد مبتنی بر سهام ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی این شرکت را یک مبلغ غیرقابل قبول خواند و آن را باطل کرد. ریچارد تورتا یکی از سهامداران تسلا در شکایتی این بسته پاداش و دستمزد را به چالش کشیده بود.

وکلای تسلا معتقدند دو طرف باید دلایل حقوقی خود درباره تاثیرات احتمالی رای جلسه سالانه تسلا که هفته گذشته برگزار شد و طی آن سهامداران از بسته پاداش و دستمزد ماسک حمایت کردند، اعلام کنند.

آنها در نامه ای به قاضی نوشتند: تاییدیه تصویب بسته پاداش ماسک توسط سهامداران تسلا تاثیر قابل توجهی بر این ادعاها و چالش های مربوط به این اقدام از جمله رای نهایی دادگاه دارد. از سوی دیگر وکیل سهامدار شاکی تسلا نیز اعلام کرد رای سهامداران هیچ تاثیر قانونی بر تصمیم پیشین قاضی مبنی بر باطل کردن بسته دستمزد ۵۶ میلیارد دلاری ماسک ندارد. وی قصد دارد استدلالات خود در این زمینه را برای دادگاه مطرح کند.

تسلا تاییدیه سهامداران بر بسته پاداش و دستمزد اعلام شده را به رسمیت شناخت و یک نتیجه جدید ایجاد کرده است. البته هنوز مشخص نیست رای سهامداران به پرداخت این مبلغ روی رای قاضی تاثیر می گذارد یا خیر.

قاضی دادگاه هنگام صدور رای خود در ماه ژانویه این سوال را مطرح کرد که آیا بسته دستمزد و پاداش برای حفظ ماسک به عنوان مدیر ارشد اجرایی تسلا واقعا لازم است یا خیر. وی همچنین از فرایند تایید بسته پاداش ماسک توسط سهامداران انتقاد کرد و متوجه شد این شرکت اطلاعاتی کلیدی را از سهامداران مخفی می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ