نیکزاد: آیین‌نامه خودروهای کارکرده باید ابلاغ شود

اقتصاد ایران: نایب رئیس مجلس گفت: هنوز آیین‌نامه مرتبط با واردات خودروهای کارکرده توسط دولت ابلاغ نشده است و دلیل آن نیز کمبود منابع ارزی اعلام می‌شود که ما انتظار داریم به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی نحوه اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو پس از استماع نظرات وزیر صمت و نمایندگان، گفت: درباره واردات خودروهای کارکرده علی‌رغم پیگیری‌های متعدد نظارتی مجلس هنوز آئین‌نامه مرتبط با واردات این خودروها توسط دولت ابلاغ نشده است و دلیل آن نیز کمبود منابع ارزی اعلام می‌شود که ما انتظار داریم به این موضوع رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: نکته اول کیفیت خودرو است که لازم است ارتقای فناوری در بخش خودرو را شاهد باشیم و راهکار آن نیز اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است. باید شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های خودروسازی بزرگ کار کنند تا شاهد انتقال تکنولوژی به این حوزه باشیم.

نیکزاد تصریح کرد: اصلاح ساز و کار قیمت‌گذاری خودرو از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. اکنون هم خودروساز ناراضی است و هم مردم ناراضی هستند. از سوی دیگر اجرای تعهد خودروسازان در عرضه خودرو اهمیت دارد و باید سر موعد خودروها را تحویل دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت داشتن خودروهای برقی و هیبریدی موضوعی است که باید وزارت صمت با کمیسیون صنایع بنشینند و درباره آن هم‌افزایی داشته باشند. موضوع اسقاط خودرو از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد. نمی‌شود ما اسقاط خودرو نداشته باشیم و روز به روز به تعداد خودروها اضافه شود. آنگاه بحث آلایندگی هوا و ناترازی بنزین چگونه حل خواهد شد؟ انتظار داریم یک تحول اساسی در حوزه خودرو به نفع مردم صورت گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ