آزمون مهارتی مراقبت های تسکینی در سرطان برگزار شد

اقتصاد ایران: نخستین آزمون آموزش های مهارتی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان در ایران برای پزشکان و پرستاران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ارتباطات و جذب مشارکت‌های مردمی مکسا، این آزمون با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز ملی آموزش مهارتی و مؤسسه کنترل سرطان ایرانیان در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار شد.

سرفصل‌های آموزشی این دوره توسط مکسا تهران مطابق با استانداردهای جهانی و آخرین منابع علمی جهان در حوزه آموزش‌های مهارتی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان تدوین و تعیین و در بازه زمانی مهر ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ به متقاضیان ارائه شد.

کنترل علائم جسمی، روحی-روانی، مشکلات معنوی و نیازهای مددکاری بیماران مبتلا به سرطان بخشی از محتوای علمی ارائه شده در این دوره بود.

دانش آموختگان این دوره با دریافت مجوز قبولی در این آزمون می‌توانند علاوه بر خدمت رسانی در مراکز مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سراسر کشور، تقاضای صدور مجوز برای تأسیس درمانگاه‌های مشاوره سرپایی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در سرطان را به معاونت درمان دانشگاه‌ها ارائه دهند.

مظاهری نژاد معاون آموزش و پژوهش مکسا، درباره اهمیت مجوز این دوره مهارتی گفت: مکسا اولین و بزرگ‌ترین مرکز ارائه دهنده خدمات تخصصی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در ایران است و تمام پزشکان و پرستاران آنکه آموزش‌های داخلی و بین المللی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی را دنبال می‌کنند، در ارتقای سطح علمی مجموعه و کیفیت خدمات رسانی نقش به سزایی دارند.

وی افزود: به دنبال برگزاری این دوره که سرآغاز فصل جدیدی از فعالیت‌های آموزشی مکسا است، دوره‌های دیگری نیز برگزار خواهد شد که متعاقباً توسط مرکز آموزش مهارتی مکسا اطلاع رسانی خواهد شد.

این آزمون منجر به اعطای مجوز مهارتی حمایتی و تسکینی برای ۶۹ نفر از پزشکان و پرستاران می‌شود که ۳۵ نفر از مکسا تهران و اصفهان و ۳۴ نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ