احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:باتوجه به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی و در اثر سوزاندن کاه و کلش مزارع احتمال آتش سوزی درعرصه های منابع طبیعی اردبیل وجود دارد.

محمود قلیزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات زراعی و اقدام ناصواب برخی کشاورزان در آتش زدن و سوزاندن کاه و کلش مزارع احتمال گسترش حریق به عرصه های طبیعی بالاست.

وی خاطرنشان کرد: با برشمردن مواد قانونی و ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش مزارع و تذکر به مجازات های قانونی در نظر گرفته شده به مرتکبین به ایجاد حریق در اراضی ملی هشدار دهیم تا مراقب آتش سوزی وسیع در عرصه های ملی و منابع طبیعی باشند.

مدیرکل منابه طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: ضروری است با توجه به افزایش دما و خشک بودن عرصه‌های جنگلی، کشاورزان پس از برداشت محصول، از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند چرا که امکان سرایت آتش به عرصه‌های طبیعی که در مجاورت زمین‌های کشاورزی قرار دارند بسیار بالاست.

قلیزاده ادامه داد: طبق قانون مجازات اسلامی اصولا آتش زدن بقایای گیاهی و کاه و کلش جرم محسوب شده و با مرتکبین برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین براساس ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلبانی ممنوع است و درصورتی که در نتیجه بی‌مبالاتی حریق در جنگل ایجاد شود مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک ‌سال محکوم خواهد شد و برابر ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به حبس ۶ ماه تا دو سال یا جزای نقدی بین ۶ تا ۲۴ میلیون تومان محکوم می‌شوند.

مدیرکل منابه طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در همین راستا از مردم شریف و طبیعت دوست کشور درخواست می شود؛ در صورت بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی با قید فوریت با شماره‌های رایگان و ۲۴ ساعته ۱۳۹ و ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی استان تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ