سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت/صعود جایگاه جهانی

اقتصاد ایران: جدیدترین گزارش اسپیدتست نشان می دهد جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل ۳ پله و اینترنت ثابت ۲ پله صعود کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جدیدترین گزارش اسپیدتست مربوط به میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورها در ماه می ۲۰۲۴ میلادی منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد در پنجمین ماه میلادی میانه سرعت جهانی اینترنت موبایل ۵۲.۴۸ و میانه سرعت جهانی اینترنت ثابت ۹۳.۶۷ مگابیت برثانیه بوده است.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت/صعود جایگاه جهانی

صعود ایران در رده بندی اینترنت موبایل و ثابت

همچنین طبق این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در می ۲۰۲۴ میلادی ۳۷.۳۶ مگابیت برثانیه است. جایگاه ایران با ۳ پله صعود رده ۷۳ فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل است. از سوی دیگر میانه سرعت اینترنت ثابت کشور نیز ۱۵.۲۸ مگابیت برثانیه و جایگاه آن نسبت به ماه قبل با ۲ پله صعود ۱۵۴ بوده است.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت/صعود جایگاه جهانی

این در حالی است که در آوریل (ماه قبل میلادی) میانه سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۵.۶۶ و میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۱۴.۲۳ مگابیت برثانیه بوده است. طبق گزارش اسپید تست نیز جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل رده ۷۶ اعلام شده بود. اما جایگاه ایران در رده بندی اینترنت ثابت بدون تغییر نسبت به ماه قبل رده ۱۵۶ مانده بود.

همچنین میانه سرعت اینترنت موبایل ایران از ۳۵.۶۶ مگابیت برثانیه در آوریل به ۳۷.۳۶ مگابیت برثانیه در می افزایش یافت. در بخش اینترنت ثابت نیز میانه سرعت ایران از ۱۴.۲۳ به ۱۵.۲۸ مگابیت برثانیه ارتقا یافته است.

خاورمیانه پیشرو کشورهای پرسرعت اینترنت موبایل

در فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در می ۲۰۲۴ میلادی سه رده نخست مانند ماه گذشته به ترتیب به قطر (۳۲۹.۳۷ مگابیت برثانیه)، امارات متحده عربی (۳۰۹.۷۷ مگابیت برثانیه) و کویت (۲۳۳.۷۸ مگابیت برثانیه) تعلق دارد. در رده‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب دانمارک با میانه سرعت ۱۴۷.۳۳ مگابیت برثانیه، نروژ ۱۴۲.۲۳ مگابیت برثانیه و کره جنوبی با ۱۲۹.۹۸ مگابیت برثانیه قرار دارند. جایگاه هر یک از این کشورها در رده بندی نسبت به ماه قبل یک پله صعود کرده است.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت/صعود جایگاه جهانی

در رده هفتم فهرست ایسلند با میانه سرعت اینترنت موبایل ۱۳۹.۰۱ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به آوریل ۲۰۲۴ میلادی ۳ پله سقوط کرده است.

در رده‌های هشتم و نهم نیز به ترتیب چین (۱۳۳.۵۷ مگابیت برثانیه) و هلند (۱۲۰.۲۵ مگابیت برثانیه) قرار دارند که جایگاه آنها نسبت به ماه قبل میلادی یک پله صعود کرده است. ماکائو با دو پله سقوط و میانه سرعت اینترنت موبایل ۱۱۸.۹۱ مگابیت برثانیه در رده دهم فهرست قرار دارد.

ثبات در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت

در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت در می ۲۰۲۴ میلادی جایگاه کشورها نسبت به آوریل تغییر چندانی نداشته است. به طوریکه جایگاه کشورها در رده‌های یکم تاهشتم در این رده بندی نسبت به ماه قبل ثابت بوده است. طبق وب سایت اسپید تست در رده یکم سنگاپور با میانه سرعت ۲۸۹.۹۸ مگابیت برثانیه، در جایگاه دوم هنگ کنگ با میانه سرعت ۲۸۲.۴۸ مگابیت برثانیه و در رده سوم نیز شیلی با میانه سرعت ۲۷۴.۴۶ مگابیت برثانیه قرار دارند.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت/صعود جایگاه جهانی

به همین ترتیب در رده‌های چهارم تا هشتم نیز بدون تغییر نسبت به ماه قبل و به ترتیب کشورهای امارات متحده عربی (۲۷۲.۹۰ مگابیت برثانیه)، ایسلند (۲۵۵.۶۹ مگابیت برثانیه)، آمریکا (۲۴۸.۲۷ مگابیت برثانیه) فرانسه (۲۳۷.۰۶ مگابیت برثانیه) و تایلند (۲۳۵.۸۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند.

در رده نهم چین با میانه سرعت ۲۳۳.۳۸ مگابیت برثانیه و یک پله صعود قرار دارد. در رده دهم نیز دانمارک با میانه سرعت اینترنت ثابت ۲۲۴.۳۱ مگابیت برثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به رده بندی آوریل یک پله سقوط کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ