لزوم ایمن سازی معدن شازند/ نیروهای امدادی در آماده باش هستند

اقتصاد ایران: اراک- مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی بر ضرورت ایمن سازی معدن تاکید کرد و گفت: نیروهای امدادی در محل حادثه آماده باش کامل هستند تا پس از اعلام مسوولان عملیات آواربرداری مجدد آغاز شود.

علیرضا شهرجردی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز عملیات آواربرداری در محل حادثه معدن شهرستان شازند از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح دوشنبه، اظهار کرد: با روشن شدن هوا، عملیات در چند محور ابتدا به شکل دیداری و نشانه‌گذاری با حضور ۵۰ نفر از امدادگران در منطقه آغاز شده و سپس با استفاده از فلزیاب و سنگ‌های زنده‌یاب تا ظهر دوشنبه تداوم داشت.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته مسیرهایی با استفاده از پهباد ردیابی شد، ادامه داد: ۲ نقطه مشترک هدفگذاری شده و عملیات بازگشایی و برداشت سنگ با بهره گیری از ظرفیت خودروهای سنگین انجام و حدود ۷ متر پیشروی صورت گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: پس از ۲ مرحله ریزش دیواره شرقی، ستاد مدیریت بحران به منظور حفظ جان امدادگران و تدابیر امنیتی بهتر، عملیات را متوقف کرد.

لزوم ایمن سازی معدن شازند/ نیروهای امدادی در آماده باش هستند

وی با اشاره به اینکه با رسیدن دستگاه‌های سنگین حمل و سنگ‌شکن، کار مجدد آغاز خواهد شد، گفت: در روز نخست با تلاش امدادگران استان و استان‌های همجوار و عملیات نقطه‌زنی با وجود خطر ریزش لحظه‌ای، با ایجاد تونل و اقدام ایثارگرانه، پیکر ۲ نفر از جانباختگان خارج شد.

شهرجردی با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی منطقه پیش از مراحل بعدی عملیات تصریح کرد: پس از حادثه، اولین اکیپ شهرستان شازند در کمتر از ده دقیقه در محل حادثه حضور پیدا کرد و به تدریج اکیپ‌های شهرهای منطقه و سپس استان‌های همجواز از قم، الیگودرز، ملایر و همدان در قالب ۷ تیم، ۷ اکیپ واکنش سریع و ۵ اکیپ استانی به محل اعزام شدند همچنین تیم حمایت روانی بانوان نیز به محل اعزام شدند.

وی گفت: تیم شازند در محل معدن مستقر بوده و سایر تیم‌های استانی و خارج از استان در توره و شازند نیز در آماده باش کامل مستقر هستند.

مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: هلال احمر در محل مستقر بوده و آمادگی دارد که پس از اعلام مسئولان عملیات را ادامه دهد.

شهرجردی گفت: تلاش برای پیدا کردن ۲ فرد مفقود شده در معدن تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ