کاهش میزان بی تحرکی با پیری سالم همراه است

اقتصاد ایران: تماشای زیاد تلویزیون وسوسه انگیز است، اما مطالعه نشان می دهد که وقتی پای سلامتی به میان می آید، هر چه زمان کمتری روی مبل مشغول تماشای تلویزیون باشید، بهتر است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه داده‌های ۲۰ ساله را در مورد بیش از ۴۵۰۰۰ نفر که در مطالعه سلامت پرستاران شرکت کرده بودند مورد بررسی قرار داد. همه آنها در سال ۱۹۹۲ حداقل ۵۰ سال سن داشتند و هنگام ورود به مطالعه فاقد بیماری مزمن بودند.

محققان عادات سبک زندگی مانند مدت زمان نشستن در محل کار، خانه و مدت تماشای تلویزیون و همچنین ساعاتی که در خانه یا محل کارشان ایستاده یا راه رفته بودند را دنبال کردند. همه این داده‌ها با اطلاعاتی در مورد اینکه آنها در طول زمان چقدر سالم پیر شده بودند مقایسه شد.

اما تعریف "پیری سالم" چیست؟ به گفته تیم دانشگاه هاروارد، پیری سالم به این معنی است که تا ۷۰ سال زندگی کنید، هیچ بیماری مزمن مهمی نداشته باشید، حافظه ضعیفی نداشته باشید، و به طور کلی سلامت جسمی و روانی خوبی داشته باشید.

محققان دریافتند یک فعالیت- تماشای تلویزیون در حالت نشسته- ناسالم به نظر رسید.

تیمی به سرپرستی دکتر «مولین وانگ»، در این باره می‌گوید: «جایگزینی مدت زمان تماشای تلویزیون با فعالیت بدنی سبک، فعالیت بدنی با شدت متوسط تا شدید، یا خواب [در شرکت‌کنندگانی که خواب ناکافی داشتند] با احتمال بهتر پیری سالم مرتبط بود.»

به طور دقیق‌تر، جایگزینی هر ساعت در روز تماشای تلویزیون در حالت نشسته با فعالیت بدنی «سبک» در خانه (به عنوان مثال، کارهای معمول خانه)، شانس یک فرد برای زندگی سالم تا ۷۰ سالگی یا بیشتر را ۸ درصد افزایش داد.

این مطالعه نشان داد اگر همان میزان ساعت تماشای تلویزیون با فعالیت بدنی «مثلاً شدید» (مثلاً تمرین ورزشی) جایگزین شود، احتمال پیری سالم تا ۲۸ درصد افزایش می‌یابد.

حتی افرادی که کمتر از هفت ساعت خواب توصیه شده در شبانه روز داشتند، اگر هر روز یک ساعت بیشتر، به جای یک ساعت وقت صرف تماشای تلویزیون کردن، بخوابند از پیری سالم بهره‌مند می‌شوند.

به گفته محققان، ورزش به هر طریقی می‌تواند همه چیز را تغییر دهد و راهی باورنکردنی برای کاهش خطرات قلبی عروقی و فشار خون است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ