تشدید اعتراضات ضد ساختار حاکم بر اسرائیل/تجمع مقابل کنست

اقتصاد ایران: مهاجران صهیونیست از اوایل بامداد امروز با بستن بزرگراه شماره یک قدس تظاهرات را آغاز کرده و با تجمع در اطراف کنست، خواسته خود را برای سرنگونی کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودرس تکرار نمودند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، پلیس اسرائیل خود را برای یک هفته درگیری با معترضین که برنامه‌هایی برای هفته خشم خود تدارک دیده‌اند، آماده می‌کند.

 

.

 

صهیونیست‌های معترض این هفته قرار است تجمع‌های اعتراض آمیزی تحت عنوان "کابینه ویرانی بس است" را در خیابان کاپالان در تل‌آویو و در قدس در مجاورت کنست برگزار کرده و شماری از معترضین هم تاکید کردند که در خیابان غزه در نزدیکی اقامتگاه نخست وزیر تجمع خواهند کرد.

شامگاه دوشنبه هزاران نفر از صهیونیست‌ها به سوی مقر کنست تظاهرات کرده و با سردادن شعارهایی رفتار و عملکرد کابینه نتانیاهو را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار بازگشت اختیارات به مردم شدند تا اسرائیل بتواند از زخم‌‌هایی که برداشته جان سالم به در ببرد و در این راستا باید کابینه نتانیاهو که کابینه ویرانی و خرابی نامیده شده فورا برکنار شود.

برخی از معترضین نیز تاکید کردند، امروز کابینه اسرائیل به صورت جامعه اسرائیل آب دهان می‌اندازد.

معترضین تاکید دارند که کابینه خرابی اعتماد مردم را از دست داده است در حالی که رهبران آن حاضر نیستند مسئولیت شکست 7 اکتبر را بپذیرند و با سیاست‌های خود بار اضافی بر مشکلات مردم می‌گذارند.

روزنامه گلوبس هم در این رابطه اعلام کرد، صدها خودرو از مناطق مختلف (فلسطین اشغالی) به بزرگراه شماره یک آمده و کاروان بزرگی از معترضین را تشکیل داده و به قدس آمدند.

 

.

 

در همین راستا دوید برنیاع نویسنده روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز نوشت: هر کسی دو چشم داشته باشد می‌تواند زیان‌‌هایی که نتانیاهو در دوره حکومت خود به اسرائیل وارد کرده از کل زیان‌های ما در 76 سال گذشته شاهد آن بودیم به ویژه در بخش حاکمیت بیشتر است، هر عاقلی هم می‌داند که این اصلاح نمی‌تواند از طریق همان کابینه انجام شود و به طور حتم بقای این کابینه با بقای و ثبات اسرائیل تناسب معکوسی دارد.

او در بخش دیگری از نوشتار خود آورده است، امروز یاس حاکم اصلی بر جامعه چند قطبی شده اسرائیل است، چون خبری از گفتمان متقابل در آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ