زمان بهره‌کشی استعماری گذشته/ جهان تک‌قطبی فقط به نفع غرب است

اقتصاد ایران: معاون رئیس شورای امنیت با بیان اینکه غرب در تلاش است تا سلطه خود را در چارچوب نظام استعماری حفظ کند، تأکید کرد که زمان بهره‌کشی استعماری گذشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه تأکید کرد که غرب در تلاش است تا سلطه خود را در چارچوب نظام استعماری حفظ کند.

مدودف در جریان نشست عمومی مجمع مشترک بین‌المللی «اکثریت جهانی برای جهانی چندقطبی» در روسیه گفت که تعدادی از کشورها، به‌ویژه کشورهای غربی، از هیچ تلاشی برای حفظ هژمونی و کنترل خود بر منابع مادی، طبیعی و انسانی و در نتیجه حفظ سیستم استعماری را که قرن ها به آن عادت کرده اند، دریغ نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: «زمان بهره‌کشی استعماری گذشته است، اما نوادگان استعمارگران ناامیدانه به میراث خود چسبیده‌اند و این عملکرد در سیاست‌های اقتصادی غرب به‌ویژه سیاست تحریم‌ها ظاهر می‌شود».

این مقام ارشد روس ادامه داد: هرگونه محدودیت بین المللی تنها از سوی سازمان های بین المللی به ویژه منشور ملل متحد قابل اعمال است و با این وجود چنین تلاش هایی در حال انجام است. این سیاست‌ها بر کل جامعه جهانی تأثیر منفی می‌گذارد و رشد اقتصاد جهانی را کند و مشکلات لجستیکی را تشدید می‌کند.

مدودف بر مخالفت با تلاش‌ها برای تحمیل سیاست‌های تبعیض‌آمیز بر کشورهای دیگر تأکید کرد و از بشریت خواست تا به طور مشترک با این بقایای گذشته مبارزه کند.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد که کشورهای عضو گروه بریکس باید از اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور سازمان ملل دفاع کنند.

دیمیتری مدودف همچنین گفت: ما باید دائماً از اصول اساسی حقوق بین‌الملل که در منشور سازمان ملل آمده است، دفاع کنیم و در برابر هرگونه تلاش برای تفسیر نادرست از آن مقاومت کنیم، از جمله تحمیل یک نظم جهانی بی‌قاعده و توصیف آن به عنوان یک نظم جهانی مبتنی بر قواعد، که فقط به نفع کشورهای غربی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ