شهردار کریات شمونه: همه چیز اینجا دست حزب الله است

اقتصاد ایران: شهردار شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه واقع در شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد، نحوه درگیری ثابت می‌کند که حزب الله ضرب آهنگ جنگ را بر ما تحمیل کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری عبری زبان واللا نیوز به نقل از افیخای اشترن  شهردار کریات شمونه خبر داد آنچه که ما از روند اوضاع لمس می‌کنیم آن است که حزب الله ضرب آهنگ درگیری را در قبضه خود دارد و چون آنها می خواستند طی دو روز گذشته عید (قربان) را جشن بگیرند، ما هم در منطقه شاهد کاهش حملات و سطح درگیری بودیم.

شهردار کریات شمونه که امروز دوشنبه در کنفرانس گروهی از نظامیان به نام نسل پیروزی برگزار شد، سخنرانی می‌کرد، در این رابطه افزود: طی دو روز گذشته نوعی سکوت و آرامش را در منطقه شمال شاهد بودیم، چرا چون حزب الله تصمیم گرفت به تعطیلات برود و نباید هم ما مزاحم آنها شویم.

وی همچنین با عصبانیت گفت: نهمین ماه درگیری هم به زودی خواهد رسید اما وضعیت در شمال روز به روز بدتر می‌شود، آنچه که ما می‌خواهیم همه‌اش یک چیز است، می‌خواهیم به خانه بازگردیم، آیا امکان برچیده شدن خطر 7 اکتبر از شمال وجود خواهد داشت؟ آیا ما درخواست زیادی داریم؟ فکر می‌کنم که این حداقل تعهدی است که ساختار حاکم در قبال شهروندان خود دارد.

شهردار کریات شمونه که در کنفرانسی تحت عنوان" پیش از از دست رفتن شمال، ارتش اسرائیل باید پیروز شود" در جمع صدها نفر از ساکنان شمال، سربازان و افسران احتیاط و رؤسای شهرک‌های منطقه شمال فلسطین اشغالی سخنرانی می‌کرد، افزود: هشت ماه سکوت کردیم و حمایت نمودیم، حتی در مورد اخراج مان از منازل و یا بیرون کردن ما از آپارتمان‌‌هایی که برای اسکان ما تهیه شده بود، هم سخنی نگفتیم، برخی‌ها این سکوت ما را به عنوان ضعف تفسیر کردند اما از این پس دیگر سکوت نمی‌کنیم.

درست است که من عضو لیکود و جزو راستگرایان هستم، اما پیش از هر چیز من عضویت کریات شمونه را دارم، دیگر ترس بس است، دست پاچگی کافی است وقت آن فرا رسیده است بجنگیم یا آنها یا ما!

این اظهارات در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های عبری زبان مجددا به اوضاع منطقه شمال فلسطین اشغالی پرداخت و تاکید کرد پهپادها و موشک‌های حزب الله که به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اصابت می‌کنند، این منطقه را به شهر اشباح تبدیل کرده‌اند.

روزنامه هاآرتص در تیتر اول صفحه اصلی خود، با اشاره به این مسئله تلاش‌های عاموس هوکشتاین فرستاده ویژه بایدن را از پیش شکست خورده توصیف و اعلام کرد، با توجه به اینکه حزب الله بارها اعلام کرده است که فقط در مقابل توقف جنگ در غزه، حملات خود را در شمال متوقف می‌کند، پس او نیز راه به جایی نخواهد برد.

در این بین روزنامه هاآرتص هم در خبری اعلام کرد، از چند روز پیش پیامک‌‌هایی واتس آپی به تلفن‌های همراه شهرک نشینان ساکن مناطق شمال (فلسطین اشغالی) می‌رسد که به آنها نسبت به خوشبینی برای بازگشت به این مناطق هشدار می‌دهد.

در این گزارش آمده است، شهرک‌های شمال اخیرا پیام‌‌هایی را با امضای حزب الله لبنان دریافت کرده‌اند که به آنها گوشزد می‌کند، بازگشت آنها در سپتامبر آینده، یک خیال خام است و تا زمانی که تجاوزات آنها در نوار غزه ادامه داشته باشد، خبری از بازگشت آنها نخواهد بود.

به گزارش این رسانه عبری زبان، این پیام‌ها به شکل گسترده‌ای برای اکثریت شهرک نشینان ساکن شمال (فلسطین اشغالی) ارسال شده و حتی شهردار کریات شمونه و رئیس شورای شهرک نشینی المطله هم آن را دریافت کرده است.

دیوید اوزالای رئیس شورای شهرک نشینی المطله در این رابطه به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: ظاهرا تصمیم گیرنده اصلی در مورد رخدادهای شمال به وقوع می پیوندد، حسن نصر الله دبیر کل حزب الله است، و این حزب الله است که مشخص می‌کند که چه اقداماتی در این منطقه انجام شود در حالی که تل‌آویو اصلا توجهی به این منطقه ندارد.

به زعم این رهبر شهرک نشینان، در منطقه شمال جنگ به شکل یک طرفه‌ای در حال انجام است، حزب الله حمله می‌کند و کاری از دست اسرائیل بر نمی‌آید.

وی با حمله به کابینه رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو تاکید کرد: رهبران اسرائیل از تصمیم گیری در این رابطه وحشت دارند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ