کتاب شاهد و شرور به ابهامات حمله به اسرائیل پاسخ می‌دهد

اقتصاد ایران: نویسنده کتاب شاهد و شرور گفت: این کتاب به ابهامات نسل کودک و نوجوان درباره عملیات وعده صادق و حمله مستقیم ایران به اسرائیل پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی کتاب شاهد و شرور در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

امیر گلپایگانی نویسنده این کتاب در ابتدای این نشست گفت: مزیت و فلسفه این کتاب تازگی و پاسخ سریع و اولیه به ابهامات نسل کودک و نوجوان درباره رخداد عظیم حمله مستقیم ایران به اسرائیل و تشریع در تولید پاسخ چالش کار است.

وی افزود: ضعف در متن و تصویرگری نیز به این دلیل است که ایده این اثر بعد از شب عملیات وعده صادق شکل گرفت و نگارش و تصویرگری و صفحه آرایی آن فقط سه هفته زمان برد که رکوردی به شمار می‌رود.

گلپایگانی گفت: وی دوسویه بودن کتاب با پایان مشترک را ابداعی انحصاری برای اثر عنوان کرد و از سختی طراحی و صفحه آرایی آن گفت.

گلپایگانی در این جلسه به لزوم پرداختن صریح به موضوع فلسطین و شر مطلق اسرائیل برای کودکان در شرایط کنونی جهانی گفت و ابراز داشت که دیگر کافی و صحیح نیست که آموزه‌ها را صرفاً به شکل کنایه و غیر مستقیم برای کودکان و نوجوانان ارائه دهیم زیرا نسل جدید به جهت مواجه گسترده با رسانه یک آگاهی بسیار گسترده‌تر و البته سوالات مصداقی داشته که باید مراقب بود آن را به فرصت تبدیل کرده و از شبهه و تهدید شدن آن جلوگیری کنیم.

نویسنده «شاهد و شرور درس‌های این داستان را ایجاد غرور ملی و امنیت روانی و امید برای کودک و نوجوان برشمرد و ضمن معرفی ابعاد اسرائیل به عنوان یک شر مطلق به بچه‌ها گفت: رصد و تحلیل موضع‌گیری افراد، سلبریتی‌ها و حکومت‌ها نسبت به کشتار زنان و کودکان توسط اسرائیل، ابزار مناسبی برای قضاوت تفکر و شخصیت انسان‌ها است و درس دیگر این اتفاق را پیروزی نهایی حق و نابودی ظلم برشمرد.

نویسنده همچنین به سوال بچه‌ها درباره جزئیات تصویرگری کتاب همچون شمعدان ۷ شاخه و نماد کارکترهای والت دیزنی در بخش شخصیت‌های منفی کتاب پاسخ داد و به لایه‌های تصویرگری کتاب اشاره کرد و بچه‌ها را دعوت به کشف آنها کرد.

در پایان جلسه نویسنده کتاب عملیات صادق را در یک نگاه افتخار بزرگ ایران زمین و نقطه عطف تاریخ معاصر و در سطح بالاتر، پیروزی را متعلق به همه جبهه مقاومت و امیدبخش برای ساکنان مظلوم عزه توصیف کرد.

کتاب شاهد و شرور داستانی نمادین از تقابل پهپاد ایرانی و موشک اسرائیلی در شب عملیات وعده صادق، نوشته امیر گلپایگانی است که یک ماه بعد از شب حمله توسط انتشارات جمال منتشر شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ