لاپید: نتانیاهو باید کابینه اصلی را منحل می‌کرد

اقتصاد ایران: رئیس حزب اپوزیسیون رژیم اسرائیل نخست وزیر این رژیم را به خیانت به نظامیان متهم کرد و گفت که نتانیاهو به جای انحلال شورای جنگ، باید کابینه اصلی را منحل می‌کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یائیر لاپید، رئیس حزب اپوزیسیون رژیم اسرائیل از اقدام نتانیاهو در انحلال کابینه اضطراری جنگی انتقاد کرد و گفت که بهتر بود به جای شورای جنگ، خود کابینه اصلی را منحل می‌کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل قبل از ظهر امروز کابینه فوق العاده‌ای جنگی خود را بعد از ماه‌ها منحل کرد و بنا به گفته رسانه‌های صهیونیست، قرار است این کابینه نسبت به کابینه قبلی کوچکتر باشد که  شامل وزیران جنگ، امور استراتژیک و رئیس شورای امنیت داخلی است.

رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل در واکنش به تصویب «قانون سربازی» در این رژیم گفت: دولت نتانیاهو به ارتش خیانت می‌کند و امنیت کشور را تضعیف می‌کند».

او همچنین گفت: نتانیاهو، نظامیان ما را با لبخندش به تصویب لایحه قانون مذکور که حریدی‌ها را از خدمت معاف می‌کند، فروخت. لاپید گفت که «نباید حریدی‌ها بگوید: بمیریم هم، سربازی نمی‌رویم، زیرا کسانی که هر روز کشته می‌شوند، فرزندان ما هستند که در ارتش خدمت می‌کنند.»

حریدی‌ها یهودیان فوق‌ارتدکس، بنیادگرایان شاخه یهودیت ارتدوکس در اراضی اشغالی فلسطین هستند و حدود 10 درصد از جمعیت رژیم اسرائیل را تشکیل می‌دهند و بر اساس قانون معافیت سربازی که حکومت نتانیاهو تصویب کرده این قشر از صهیونیست‌ها از سربازی معاف هستند.

هفته گذشته پارلمان کنست اسرائیل این قانون را مجددا تمدید کرد، آن هم در شرایطی که جنگ نوار غزه و درگیری‌ها در شمال فلسطین منجر شده، تل‌آویو با کمبود نیرو مواجه شود و نیرو‌های ذخیره ارتش را برای جنگ فرابخواند. تصویب تمدید این قانون موجی از اعتراض‌ و نارضایتی در بین صهیونیست‌های سکولار به ویژه نیروهای ارتش به راه انداخت.

بنی گانتس، رئیس ائتلاف «بلوک دولت» تهدید کرده بود که در صورت تصویب تمدید این قانون از کابینه جنگی کنار خواهد کشید و همین اتفاق افتاد و او هفته گذشته بعد از موافقت کنست از کابینه جدا شد؛ اقدامی که باعث شد نتانیاهو، کابینه‌ جنگی را امروز منحل کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ