مشکل برخی از آلمانی‌ها در تهیه وعده‌های غذایی مناسب

اقتصاد ایران: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد تعداد زیادی از شهروندان آلمانی در تهیه وعده غذایی مناسب برای خود به دلیل افزایش هزینه‌ها ناتوان بوده و تعداد آن‌ها تحت رهبری دولت ائتلافی فعلی افزایش داشته است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس"، نتایج یک برررسی نشان می دهد 13.3 درصد از آلمانی ها نمی توانند هزینه یک وعده غذایی حاوی گوشت، مرغ یا ماهی یک روز در میان خود را بپردازند. آنها همچنین نمی توانند برای یک وعده غذایی گیاهی معادل آن را پرداخت کنند.

این نتایج از داده های یورو استات برای سال 2023 که فراکسیون BSW پارلمان آلمان از اداره آمار فدرال درخواست کرده است، به دست می آید. این ارقام در اختیار شبکه تحریریه آلمان (RND) قرار دارد.

بر این اساس سال هاست که این آمارها به طور مداوم در حال افزایش بوده اند: در حالی که در سال 2021، 10.5 درصد گفتند که نمی توانند یک وعده غذایی کامل یک روزه را بپردازند، این میزان در سال 2022 به 11.6 درصد افزایش یافت. زوج های تنها (22.8 درصد) و افراد مجرد (17.4 درصد) بیشترین آسیب را از این شرایط دیده اند. در مجموع، بیش از یازده میلیون شهروند آلمانی تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته اند.

ساحرا واگنکنشت، رئیس حزب تازه تاسیس BSW در این باره به RND گفت: این اعداد یک کیفرخواست برای دولت فدرال آلمان است.

وی تاکید کرد: مردم بیشتر و بیشتری قادر به تغذیه کامل خود و خانواده خود نیستند. به گفته وی تنها از زمان روی کار آمدن ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی در آلمان بیش از دو میلیون نفر به این افراد اضافه شده اند که حتی نمی توانند یک وعده غذایی مناسب را یک روز در میان بپردازند. واگنکنشت گفت: "این احتمالا شرم آورترین آمار اجتماعی تحت حکومت ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی است."

وی خواستار برگزاری یک نشست سوپر و ویژه در دفتر صدراعظم فدرال آلمان شد که باید از زنجیره‌های خرده‌فروشی بخواهد تا قیمت‌ها را به میزان قابل توجهی به سطح قبل از جنگ کاهش دهند.

وی تاکید کرد: به‌جای گران‌تر کردن گوشت یا سایر مواد غذایی با مالیات‌های جدید و فرستادن میلیون‌ها آلمانی به بانک‌های مواد غذایی، ائتلاف چراغ راهنمایی باید برای از بین رفتن گسترده قدرت خرید در دستمزدها و حقوق بازنشستگی کاری کند. بسیاری از غذاها در کشور ما بسیار گران شده اند.

این انتقاد در حالی به دولت فدرال آلمان وارد شده است که احزاب ائتلافی در انتخابات اخیر اروپا شکست تلخی را متحمل شدند.

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی از دولت ائتلافی راضی نبوده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی هستند.

شکست مفتضحانه احزاب دولت ائتلافی آلمان به رهبری "اولاف شولتز" در انتخابات پارلمانی اروپا فشارها بر صدر اعظم آلمان برای کناره گیری را افزایش داده و منجر به تشدید مناقشات در دولت ائتلافی شده است.

حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان هم پس از شکست تاریخی خود، انتخابات جدید را رد کرده و اعلام کرد که می خواهد به سیاست دولت خود پایبند بماند.

صدر اعظم آلمان ضمن اعتراف به کسب نتایج بد در انتخابات پارلمانی اروپا در عین حال از احزاب دولت ائتلافی درخواست کرده به منظور بهبود اوضاع تا زمان برگزاری انتخابت پارلمانی آلمان همکاری‌ها را تقویت کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ